Audison bit one инструкция на русском

Посмотреть инструкция для Audison bit One бесплатно. Руководство относится к категории hi-fi системы, 2 человек(а) дали ему среднюю оценку 8.9. Руководство доступно на следующих языках: английский. У вас есть вопрос о Audison bit One или вам нужна помощь? Задайте свой вопрос здесь

Не можете найти ответ на свой вопрос в руководстве? Вы можете найти ответ на свой вопрос ниже, в разделе часто задаваемых вопросов о Audison bit One.

Когда звук считается слишком громким?

Могут ли устройства разных марок подключаться друг к другу при помощи Bluetooth?

Как лучше всего выполнять чистку hi-fi система?

Инструкция Audison bit One доступно в русский?

Не нашли свой вопрос? Задайте свой вопрос здесь

Audison AP4.9 bit

Audison Bit One

Audison bit Play HD

Audison Bit Ten

Audison Bit Ten D

Audison Bit Tune

Audison Connection DA1 Bit

Audison DRC One digital remote

Audison Prima AP 1

Audison Prima AP 1D

Audison Prima AP 4

Audison Prima AP 5

Audison Prima AP 6.5

Audison Prima AP 8

Audison Prima AP5.9 bit

Audison Prima AP8.9 bit

Audison Prima APK 130

Audison Prima APK 163

Audison Prima APK 165

Audison Prima APX 4

Audison Prima APX 5

Audison Prima APX 570

Audison Prima APX 6.5

Audison Prima APX 690

Audison SFC

Audison SR 1D

Audison SR 1Dk

Audison SR 2

Audison SR 4

Audison SR 5

Audison Thesis HV venti

Audison Thesis TH due

Audison Thesis TH quattro

Audison Thesis TH uno

Audison Voce AV 1.1

Audison Voce AV 3.0

Audison Voce AV 5.1k

Audison Voce AV 6.5

Audison Voce AV bit IN

Audison Voce AV due

Audison Voce AV K5

Audison Voce AV K6

Audison Voce AV quattro

Audison Voce AV uno

Audison Voce AV X5.0

Audison Voce AV X6.5

Audison Voce AVCX 2W MB

Audison Voce AVCX 2W MH

измерения: Юрий ЕВТУШЕНКО

ПЕРЕВОРОТ ЗАХВАТОМ

Вообще-то, это такой борцовский приём, я выяснил (сами понимаете где). Но потом посмотрел на заголовок и увидел на нём какой-то зловещий политический отсвет. Хотел было заменить, но потом раздумал.

цифровой звуковой процессор Audison Bit One

И это в каком-то смысле верно. Вот сейчас вместе посмотрим и убедимся: это устройство при всём педантизме его названия — плод неутихающей борьбы: и спортивной, и политэкономической, даже страшно…


Вот из греко-римской. Или вольной, я не очень разбираюсь. Борцам за качественный звук в машине постоянно ставят подножки. Первую и самую коварную, давайте хоть себе не врать, мы поставили себе сами, забравшись с качественными аудиокомпонентами в предельно некачественное помещение для прослушивания. Это даже не подножка, это серия болевых приёмов: наше «помещение» кривое, асимметричное, облицовано изнутри самым нелепым сочетанием материалов (тут стекло, там — плюш, в остальных местах — не пойми что). Физические размеры автомобилей на этой планете так удачно сочетаются со скоростью звука на ней же, что стоячие волны попадают в очень даже хорошо слышимые места диапазона… В общем, знали, на что шли.

Планеты не выбирают (пока), и против применённых к любителям car audio приёмов были выработаны другие. Они известны: против асимметрии и вынужденного расположения полосных излучателей применяют временные задержки, против акустической кривизны салона — эквалайзеры, для корректной интеграции излучения отдельных головок надо овладеть техникой частотной возможности выбора частот, крутизны и добротности фильтрующей кривой. Совокупность этих приёмов борьбы, помещённая в корпус и включённая в звуковой тракт автомобильной системы, называется цифровым звуковым процессором.

Есть группа борцов, пользующаяся иной техникой, пассивными средствами, но надо признать, что даже самые удачные системы такого рода (а некоторые — очень удачные) сделаны, в сущности, вслепую, когда даже их создателю не очень понятно, почему до этого не звучавшее вдруг зазвучало. По сравнению с борьбой на ковре это как погасить свет и попытаться в образовавшейся темноте увернуться от соперника. Может, выйдет. А ну как нет?..

Итак, спортивной борьбой овладели, а овладев — возомнили. Не страшны нам теперь подножки, у нас на них приёмчики выучены. Это верно. Это — на ковре. Тут-то и наступает вторая фаза, где тоже есть и захваты, и перевороты, только намного более изощрённые. Пытаясь не выпустить из своих рук копеечку покупателя, относящуюся к аудиосистеме, они не ограничились перемешиванием штатной «головы» с кондиционером и парктроником. Придумали ещё и сшитую по мерке выпускаемого ими автомобиля систему, где есть уже не только своя акустика (ужасная), но и усилители (безобразные), а сигнал с CD, прежде чем попадёт на динамики, подвергается исправлению по вкусу фирмы — производителя автомобиля, который с вашим может сильно не совпадать. Этот захват — уже в политическом смысле и точно так же — из-за денег, как и любая другая политика. Как с этим бороться? А тоже захватом и переворотом.

Для захвата власти над аудиосигналом в машине надо его… захватить, уж простите за тавтологию, она здесь уместна. Надо найти сигналы, отрихтованные штатной «головой» по своему вкусу, поделенные на полосы и отправленные на отдельные, всегда импульсные, усилители полосных излучателей, а захватив сигнал, собрать его воедино и привести в чувство, чего бы это ни потребовало: частотной ли коррекции, временной ли, или всего, вместе взятого. Включая переворот. По фазе.

Пришедший в себя сигнал становится, хотя бы в первом приближении, таким, какой появляется на выходе нормального, вменяемого источника с приличным именем. Alpine, скажем, Clarion или Pioneer. А не Mercedes или, при всём уважении, Land Rover.

Первый цифровой процессор, созданный на материковой части Аппенинского полуострова, владеет, как оказалось, обоими видами борьбы. Если необходимо, он начинает с политической составляющей…

Если процессор предназначается для апгрейда аудиосистемы, в которой сохраняется штатное процессорное головное устройство с фильтрацией по полосам, амплитудной коррекции и временными задержками, Bit One может осуществить консолидацию сигнала с его деэквализацией. Когда и зачем может понадобиться эта процедура? В простейшем случае — при замене акустики. В общем случае — при любом изменении состава системы и/или взаимного расположения компонентов. В конкретном — когда планируется поставить нормальные усилители к вновь установленной акустике, раздав на них сигнал, как требуется по мысли строителя системы (а не машины).

Если первая часть задачи решена (или не требует решения, то есть уже имеется совокупный (не скорректированный и не фильтрованный сигнал), Bit One приступает к спортивной борьбе, владея всеми её приёмами, как мы вскоре убедимся.

Чем оснащён для этого Bit One? Думаю, для вас не будет откровением, если я скажу, что существуют штатные системы, в которых добраться до сигнала линейного уровня проблематично. Поэтому вполне логично, что «дуплексный» процессор, в отличие от обычного («симплексного», да?) должен располагать и входами высокого уровня. В данном случае их восемь (или четыре пары, если так понятнее). Конкретный состав исходной системы не важен, это может быть двухполосный фронт (би-ампингом) плюс тыл, плюс два сабвуфера или три-ампинг по фронту и тоже пара сабов, или другие варианты, лишь бы они не состояли из более чем восьми независимых каналов.

Процессор разберётся с составом системы в ходе конфигурирования. Кстати, максимальное напряжение сигнала высокого уровня 32 В (RMS) — это выход 250-ваттного усилителя. Но, конечно, предпочтительнее, чтобы вам всё-таки удалось добраться до линейных выходов вашей системы, по умолчанию Bit One считает, что так оно и случилось, и задействует линейные входы. Главный вход так и обозначен — Master, сюда поступает «разобранный» сигнал от штатного процессора. Если во время конфигурирования следов деятельности процессора не обнаружено (и, в частности, если сигнал обнаружен только на входах Ch.1 и Ch.2), вход будет работать обычным образом, то есть как широкополосный, будто к нему подключён Alpine или Pioneer. Дополнительно к главному входу предусмотрены ещё две пары линейных входов (Aux 1 и Aux 2) плюс два цифровых — оптический (обычный TosLink) и коаксиальный. Таким образом, Bit One делает систему открытой — вы сможете включить в неё, скажем, аудиоплеер, ТВ-тюнер и DVD-проигрыватель (по «цифре»). В этом, на мой взгляд, одно из немаловажных достоинств Bit One: от оптики до спикерных входов, что пожелаете. Да, чуть не забыл, есть ещё вход Phone для интеграции в систему устройства hands free.

Линейных выходов восемь. Конкретный состав системы определяется «оператором» в процессе конфигурирования, в частности, возможен и такой вариант: трёхполосный фронт, центр, сабвуфер. Есть цифровой выход, он предназначен для подключения усилителей Audison TH и реализован стандартным гнездом, как у вас в компьютере для подключения витой пары. Имеется ещё гнездо для передачи данных настройки на усилители TH и ещё одно (Phone Type 6) для подключения пульта дистанционного управления процессором DRC.

Пульт — такой же, какими комплектуются усилители Audison Thesis, с него можно управлять выбором источников, общей громкостью, громкостью сабвуфера и балансом (балансами, если в вашей системе есть «тыл»). А также переключаться между четырьмя наборами предустановок (A, B, C, D), которые были заданы и сохранены в процессе настройки.

Настройка осуществляется с «борта» компьютера с помощью прилагаемой к процессору фирменной программы по шине USB. Интерфейс удобный и, я бы сказал, профессиональный. Профессиональный и в том смысле, что в значительной мере рассчитан на то, что «оператор» представляет себе, что происходит, так что желательно, чтобы у него был диплом не слишком стыдного учебного заведения. А в инструкции присутствует традиционная фраза, которая по расплывчатости может конкурировать с предсказаниями астрологов: «Следуйте указаниям на дисплее». В частности, когда вам говорят: «Подключите CD-ресивер к входу процессора и запустите первый трек настроечного диска», вы должны понимать, что подключить надо обязательно к входу Master — пока Bit One не «уяснит» для себя формат приходящего сюда сигнала и не выберет необходимые алгоритмы для его «сборки», с остальными входами он работать не будет.

Сигнал на первой дорожке, как мы выяснили — свип-тон нормированной амплитуды и скорости изменения частоты, по нему процессор и выбирает чувствительность «захватнических» входов и алгоритм сведения порубленного сигнала воедино.

Уровень по остальным аналоговым входам процессор не меняет, коэффициент передачи на максимуме громкости — около единицы. Дальше на экране появляется картинка с изображением авто и значками компонентов акустики, вы из них выбираете нужные, и на экране появляется подсказка с присвоенными номерами каналов. Ну а далее следует обычная для любых процессорных систем процедура выбора характеристик фильтра, амплитудной коррекции и величины временных задержек.

С эквалайзером всё просто, он третьоктавный, стало быть, имеет 31 полосу от 20 Гц до 20 кГц. «Сетка» частот фильтров в долях октавы не выражается, авторы «софта» выбрали круглые значения, скажем, 900, 1000, 1200 Гц, в среднем на октаву приходится по семь частот. Мне лично было бы удобнее иметь дело с «сеткой» через 1/6 октавы, но кто сказал, что программисты думают теми же категориями, что и аудиоинженеры? Предусмотрено два типа фильтров: имени Баттерворта и Ликвица — Райли. Порядок фильтров Баттерворта — от первого до восьмого (!), то есть с крутизной от 6 до 48 дБ/окт. Фильтры Линквица определены только для чётных порядков, соответственно, для крутизны от 12 — 24 — 36 — 48 дБ/окт. Временные задержки вводятся в расстояниях до соответствующего излучателя (см/дюймов), но на экране отображается относительное удаление по сравнению с ближним излучателем, что неподготовленного «оператора» может на некоторое время озадачить. Не волнуйтесь, потом это проходит. Задержка перестраивается с шагом примерно 2,85 см. Здесь тоже неясно, почему разработчики ПО отошли от ставшего уже как бы «стандартом» шага 2,5 см. Тем более что, как мы уже писали, для точности настройки АЧХ акустики шаг имеет смысл снижать до 2 см, а не увеличивать. Как было уже сказано, четыре варианта настроек можно сохранить в память пресетов, обозначенных A, B, C и D.

Прослушивание проводили по такой системе. На коммутатор усилителя Bryston (с выходом на наушники) завели напрямую выход от источника (универсального проигрывателя Denon DVD-2930) и от процессора Bit One (межблочные провода однотипные). К входу процессора источник подключили по аналогу и по «оптике» с использованием максимально нейтральных кабелей, которые были в нашем распоряжении. Для подсоединения по «коаксиалу» взяли простой, но честно 50-омный коаксиальный кабель. Процессор, естественно, был установлен в максимально прозрачный режим — «всё по нулям».

Слушаем «аналог». И, в общем-то, не слышим ничего. По крайней мере разницы в передаче тембров исходного материала и после вмешательства процессора мы не обнаружили. Кажется, такое наблюдаем впервые. В сибилянтах голосов не появляется нарочитости, музыкальный рисунок бубнов передаётся полностью. В голосах, если быть очень внимательным, можно обнаружить тонкие изменения интонирования, но не факт, что такая интерпретация вокала звучит менее приятно. Переходим на цифровой вход. Ощущения те же. По оптике звучание практически идентично тому, что мы слышали с аналогового входа. Долго (из вредности ли, из любознательности ли) ищем динамические искажения, и наконец наши поиски приводят к результату. Всё же из вредности, приходится признать. На тестовом диске, подготовленном специалистами журнала «Звукорежиссёр», есть специальная запись — однократные посылки низкочастотного «синуса» с частотой 30/40/50/63/80/100 Гц и последующей паузой (трек 3). На самых низкочастотных посылках в обработанном процессором сигнале появляются чуть слышные «хвосты» и «антихвосты» («это не хвост, ответил Серый Волк…»). Уже потом мы обнаружили тот же эффект и при работе с «аналога». Ну, давно известно, что при достаточном терпении всегда можно найти какой-то сигнал, который проявит следы обработки — на музыке это обнаружить куда сложнее. И вот ещё что: вокал по «оптике» звучит мягче и приятнее, но при работе с коаксиальным входом, как кажется, легче представить себе вокалистку за работой в студии. Что лучше? Это каждый должен решить для себя сам.

При попытке заказать Bit One поканалку больше чем на 8 каналов, процессор предложит использовать, где можно, пассивные кроссоверы

Пассивные кроссоверы можно учесть в конфигурации системы и в отсутствие дефицита каналов. Если надо

Главный экран звуковых настроек: про кроссоверы, эквалайзер и временную коррекцию. Есть ещё два (Ext. Source EQ и Output Level), для коррекции «сведения» каналов и установки уровней сигналов

  • Чувствительность (по спецификации), В
  • линейные входы 0,13 — 3,5
  • входы высокого уровня 1,2 — 32
  • Коэффициент передачи 1,03
  • Полоса частот (-1 дБ), Гц 7,8 — 21300
  • Отношение сигнал/шум дБА 88
  • Переходное затухание (1 кГц/10 кГц), дБ 76/61
  • Коэффициент нелинейных искажений (1 кГц, 1 В, Кп = 1,0), % <0,003
  • Ток потребления, А 0,48
  • Габариты, мм 225 х 150 х 33

Частотный диапазон задан изготовителем как 4 — 22000 Гц. По уровню -3 дБ у нас получилось 4,0 — 22400 Гц, а в таблице мы приводим диапазон по уровню -1 дБ. На частотной характеристике есть небольшой провал (-0,2 дБ на 9500 Гц), который потом переходит в подъём, но подъём совсем мизерный (+0,1 дБ на 16 кГц). Очень похоже, что цифровой КИХ-фильтр дополнен аналоговым фильтром. Отношение сигнал/шум у нас вышло на 14 дБ меньше, чем заявлено изготовителем, но мы к этому привыкли: используем аналоговый прибор с полосой до 200 кГц, а не цифровой, у которого полоса либо 22, либо максимум 46 кГц. Зато показатели переходного затухания совпали со спецификацией в лучшем виде (по заявке 75/60 дБ соответственно). Величина КНИ заявлена итальянцами как 0,002%, мы её точно измерить не смогли, поскольку у комплекса Clio своих нелинейностей примерно в полтора раза больше. Но видно, что это менее 0,003%.

Здесь можно раскидать каналы по акустике

Первый график иллюстрирует работу корректора (эквалайзера). Вот уж мы поглумились над прибором. Вернее — функцией. Синим цветов показаны характеристики при перемещении виртуального «движка» 1 кГц на +3/+6/+9/+12 дБ. Лиловым — когда на максимум выведены соседние регуляторы 1,0 и 1,2 кГц. Зелёная кривая: 1 кГц на максимум, 0,8 и 1,2 кГц — на минимум. Всё предсказуемо и закономерно. Чёрная кривая (от 1 кГц и ниже — на максимум, всё, что выше — на минимум) помогает определить диапазон системы по амплитуде. +20 дБ в данном случае — ровно 7,0 В — это, значит, и есть тот максимальный сигнал, который Bit One может пропустить по выходу.

На следующем рисунке можно видеть семейство характеристик фильтров ВЧ Баттерворта (все восемь) с частотой среза 1 кГц. Действительно, 1 кГц, к этому ничего не добавить. Одинокая красная кривая — характеристика фильтра НЧ (24 дБ/окт.), нет нужды приводить их все, и так ясно, что они получаются зеркальным отражением характеристик соответствующего фильтра ВЧ.

Тут мы привели характеристики фильтров Баттерворта и Линквица (красные кривые) на ту же частоту среза (12 и 24 дБ/окт.). Видно, что у Линквица добротность ниже и отсчёт частоты среза идёт по -6 дБ, как и положено по канонам.

Импульсные характеристики приведены для иллюстрации работы схемы задержки. При нулевой задержке (красный импульс) сигнал блуждает внутри процессора 11,2 мс, которые ему требуются на обработку. Чёрный импульс — здесь мы ввели задержку на 7,2 мс и задействовали реверс фазы, кстати, в состоянии поставки процессор выдаёт на выход сигнал в обратной фазе.

Словом, понятно, что всё, что нужно, процессор делает. Но мы были бы не мы, если бы не попытались найти следы того, что «не нужно» — обнаружить в сигнале после процессора что-то такое, чего там не было до него.

Первая пара «шпилек» — спектр сигнала 1 кГц, поступающего на аналоговый вход (с выхода системы Clio), и тот же сигнал, но уже на выходе процессора. Обратите внимание на масштаб графика: полная высота 100 дБ. Поэтому боковые дополнения не столь уж значительны: 812/1188 Гц с уровнем -63,4 дБ, 626/1374 Гц с уровнем -79 дБ и 186/1995 Гц с уровнем -88 дБ. Первые две компоненты на слух сильно маскируются основным сигналом, но, возможно, именно они ответственны за то, что кому-то звучание через процессор показалось «богаче». А все прочие вообще не должны быть слышны. Вторая пара частотных спектров — то же самое, но с цифрового входа (использован диск CD-Generator). Обратите внимание на слегка расползшуюся внизу линию спектра: джиттер ещё никто не отменял, увы…

ЛИЧНОЕ ДЕЛО

  • ЧТО
  • Цифровой звуковой процессор
  • КТО
  • Audison Bit One
  • ПОЧЕМ
  • 20950 руб.
  • ЭТО — ПЛЮС
  • Расширенные коммутационные возможности
  • Современный пользовательский интерфейс
  • Исчерпывающий функционал
  • Компактная конструкция
  • ЭТО — МИНУС
  • Определённые сложности в настройке
  • ОДНИМ СЛОВОМ…
  • Решительный захват и крутой переворот…

Содержание

  1. Audison bit one программа для настройки скачать
  2. Join our Newsletter
  3. INFORMATION ON THE USE OF COOKIES
  4. WHAT ARE COOKIES?
  5. TYPES OF COOKIES
  6. THIRD PARTY COOKIES
  7. GOOGLE ANALYTICS
  8. COOKIES DURATION
  9. HOW CAN I CHANGE MY COOKIES SETTINGS?
  10. Audison bit one программа для настройки скачать
  11. Join our Newsletter
  12. INFORMATION ON THE USE OF COOKIES
  13. WHAT ARE COOKIES?
  14. TYPES OF COOKIES
  15. THIRD PARTY COOKIES
  16. GOOGLE ANALYTICS
  17. COOKIES DURATION
  18. HOW CAN I CHANGE MY COOKIES SETTINGS?

Audison bit one программа для настройки скачать





Здесь вы найдете полный архив необходимого программного обеспечения для работы с нашей продукцией.

Join our Newsletter

The personal data you voluntarily provided will be handled using IT and telematic procedures.

ELETTROMEDIA SRL undertakes to make appropriate use of the information in compliance with existing regulations and with the utmost attention and respect for personal data. With regard to this, pursuant to Articles 13 and 14 of the European Regulation No. 679/2016 (GDPR), the Company informs you of what is described below.

Purposes of the processing

Processing your request to receive material and technical and commercial information.

Sending some commercial and marketing-related information regarding events and new products.

Where the information provided to ELETTROMEDIA SRL includes sensitive data (namely data revealing racial or ethnic origins, membership in parties, trade unions religious or philosophical beliefs, religious, philosophical-related associations as well as data which could reveal one’s health status or sexual orientation) it can exclusively be processed with the prior written consent of the user.

In case of communication of sensitive data, the person concerned shall permit the use of it.

Methods of handling and storage

The handling of the data will be carried out automatically and/or manually through ways ensuring the utmost safety and secrecy by specially appointed internal subjects.

The data will be stored for no longer than it is necessary to meet the purposes for which it had previously been gathered and later handled.

ELETTROMEDIA SRL will be appointed of the exact recording of all the data so as to make it correspond to what had been stated by the person concerned as well as updating any notification of amendment by the person concerned.

In short, the data will also be communicated to:

Sphere within the data is communicated and divulged

Your data, which are undergoing processing, won’t be divulged but could be communicated to companies based either in Italy or abroad:

People appointed by our company who have to do with technical and commercial departments and information systems;

Public bodies or private companies for compliance with legal obligations.

Although the conferment of data is optional, the refusal to submit your data may make it impossible for your requests to be fulfilled. By compiling and submitting the form, the person concern shall permit consent for the processing of his/her own data in compliance with ways expressed in points a) and b) of heading “Purposes of the processing” of the present data privacy statement.

Exercise of the rights of the interested party

If you so wished, you may exercise your rights in accordance with Articles no. 11 and 12 of GDPR by sending an email to info.privacy@elettromedia.it or by post at the address indicated below.

ELETTROMEDIA SRL – S.S Regina km 3,500 – 62018 Potenza Picena (MC) – Tel. 0733 870870 – info@elettromedia.it.

INFORMATION ON THE USE OF COOKIES

This website uses cookies and similar technologies to ensure the proper functioning of the website and improve the user experience.

WHAT ARE COOKIES?

Cookies are small text files which are stored on your computer or device, by websites or visited applications. They are widely used to allow the functioning of websites and applications, or to improve their functioning, or to gather information on user behavior on the website and the use of services.

TYPES OF COOKIES

Based on the characteristics and use of cookies, we can distinguish these categories:

  • “Technical” cookies (performance): these are cookies strictly necessary for the correct operation of a site, used to supply services in a better way and improve your surfing experience. These cookies, even without identifying the user, allow, for example, to detect if the same user returns to connect at different times. Thanks to cookies, the site remembers minimum quantities of information related to your actions and preferences (for instance, login, language and other display settings) so that they don’t have to be re-entered when you visit the site again or you surf from one page to another.
  • Analytic Cookies: they are used to collect and analyze anonymously traffic and use the site.
  • Profiling cookies: : these are persistent cookies used to identify user preferences and send advertising messages based on those. This website does not use this type of cookie.

THIRD PARTY COOKIES

Visiting a website you may receive cookies both from the visited site (“owner”), and from websites maintained by other organizations (“third parties”). An example is the presence of “social plugins” for Facebook, Twitter, Google+ etc. Those parts of the visited page are directly generated by the above mentioned sites and are integrated into the host site page.

The presence of these plugins involves the transmission of cookies to and from all sites operated by third parties. The management of the information collected by “third parties” shall be governed by the relevant information to which you are kindly invited to refer.

GOOGLE ANALYTICS

This site may also include certain components transmitted by Google Analytics, a web traffic analysis service provided by Google, Inc. Also in this case those are third-party cookies collected and managed anonymously to monitor and improve the performance of the host site (performance cookie).

For more information, please refer to the link below:

To disable the action of Google Analytics, please refer to the link below:

COOKIES DURATION

Some cookies (session cookies) remain active only until you close the browser or until the execution of the logout command. Other cookies “survive” the closure of the browser and are also available in future visits. These cookies are known as persistent and their duration is set by the server at the time of their creation. In some cases there is fixed a deadline, in other cases the duration is unlimited.

Browsing the pages of this website, you can interact with sites operated by third parties that can create or modify persistent cookies and profiling.

Cookie Name Type Purpose
Google Analytics _utma
_utmb
_utmc
_utmz
Third-party persistent These cookies are used to collect information about how visitors use the site. This information is used to compile reports and help us improve the site. The cookies collect information in an anonymous fashion, including the number of visitors to the site, where visitors have come and the pages they visited.
Click here for an overview of privacy of Google
Facebook Third-party facebook.com https://www.facebook.com/help/cookies/
Twitter Third-party twitter.com http://support.twitter.com/articles/20170514

HOW CAN I CHANGE MY COOKIES SETTINGS?

The user can decide whether to accept cookies using the settings on your browser.

The setting can be defined specifically for different websites and web applications. Furthermore the best browsers allow you to define different settings for cookies “owners” and those of “third parties”.

Please refer to the following links for more information:

источник

Audison bit one программа для настройки скачать






The new Audison DRC MP (Digital Remote Control Multimedia Play) is compatible with all the Audison electronics featuring AC Link bus. Its slim profile along with the holder supplied with it eases the installation in the best position inside the car. Thanks to the new Joystick, “Rubber Touch” finished for best control of the movements along the four direction axes, the “DRC Settings” menu can be adjusted and navigation is also possible through the “Navi Command” function if the system features an Audison bit Play HD with video output connected to a monitor.

DRC AB enables the main system control (volume, balance, fader and subwoofer volume, bass-boost) without the use of a PC. Thanks to this device, installed in an ergonomic position within the car dashboard, the user can: choose between the four DSP presets and select the source among master, auxiliary and the two optical digital inputs.

bit DMI is a digital interface for MOST systems, providing the ability to connect the Audison bit processors and the Audison amplifiers, equipped with digital input, to OEM multimedia systems in cars featuring the MOST technology based on optical fibre. Thanks to the digital connection, the signal can be transmitted without loss of quality, keeping the audio controls built in the OEM head unit – such as volume, balance and tone controls- as well as the hands-free kit, navigation system and parking sensors alerts unaltered.

The C2O interface converts the signals coming from the coaxial digital input and from the analog AUX-IN into a TOSLINK optical digital output signal (up to 24 bit/192kHz) .

The conversion allows the integration of the new Hi-Res portable devices equipped with coaxial digital output (75Ω) and smartphones with analog output on 3.5 mm mini Jack (also 4 poles) with Audison processors featuring an optical digital input compatible with the resolution of the signal sent to the C20.

Thanks to its extreme compactness, the C20 can be installed in a hidden position on the dashboard, drastically reducing the length of the cabling between the portable player and the receiving device nullifying in this way any issues with interfacing.

The coaxial digital input is provided with an isolation transformer that improves the balance between the transmitter and the receiver circuit , reducing noise due to EMI electromagnetic interference, which is particularly insidious inside the passenger compartment.

The AUX-IN input is equipped with a pre-amplifier with adjustable gain of 0.1V ÷ 2V for an optimal coupling with each device before the Analog-Digital conversion is performed by a high quality converter at a resolution of 24 bit/48 kHz.

For maximum ease of use in cars, the C2O independently selects the input with priority assigned to the AUX-IN. With the default setting, after 6 seconds of no analog signal, the C2O moves to the coaxial digital input. An internal switch allows for the time before the switch to be set to 9 or 12 seconds.

Stereo passive mixer (unpowered) featuring 4 input channels and 2 output channels, designed for active OEM multi-way systems where each speaker is powered by one specific amplified channel. SPM4 mixes audio through 4 audio transformers specifically developed to achieve very low distortion and highly linear acoustic response. SPM4 provides the ability to mix the midrange/woofer and tweeter channels coming from the amplifier and supply one single mid-high channel. The Ch1(L/R) channels feature two inputs, one features an inverting input compared to Ch2 (L/R) channels; the mixing process often gives better results when one of the two channels undergoes a 180° dephasing. SPM4 is especially recommended to extend the number of inputs of the Audison digital processors or amplifiers with built-in DSP because they feature a De-equalizer (De-Eq). In that case, any possible non-linear acoustic emissions due to the mixing of the pre-existing filtered channels are duly compensated.

Some OEM sources/head-units have a test circuit that monitors the presence of a low-impedance load to enable audio outputs. When you connect this type of head-unit to the high-level inputs of an Audison bit processor, which has a high impedance load, audio outputs are silenced. By inserting the USS 4 between the source and the processor / amplifier, these problems are definitively solved. If there is a need to generate a remote signal to control the amplifier turn on/off, it is necessary to power* the USS4, providing the additional feature of the possibility to delay the signal from 1 to 8 seconds, so as to avoid annoying “bumps” upon ignition.

* In countries where the legislation on electromagnetic compatibility is not mandatory under ECE / UN Regulation no. 10/5

Digital Remote Control permits the control of the main system without the use of a PC. Installed in an ergonomic position within the dashboard of the car, the user can: choose between two “tuning” configurations pre-sets created and saved using the bit software; select the source from the master, auxiliary and optical digital inputs; adjust main system functions (volume, balance, fader and subwoofer volume); identify the proper position of the sources output level set while tuning the bit processor as well as adjust the display brightness and to reduce glare during night driving.

SFC provides a solution to the issues related to digital interfacing like in the case of the Digital head-unit having a higher sampling frequency (96/192 kHz) than the receiver that can not handle frequencies higher than 48 kHz.

It prevents the processor from shutting down when turning on vehicles featuring the start & stop system

When starting the engine, the vehicle battery voltage might decrease below 8 Volts value. If an Audison bit processor is installed in your system, especially with vehicles featuring the start & stop system, low supply voltage values might make the processor shut down. In order to avoid waiting for the processor to complete its turn-on cycle again, you can install the ES3 by connecting it in series to the processor power supply cables.

Male-Female Toslink adapter with rotatable head. The 90° angle allows to save space.

Optical adapter to extend optical cables featuring Toslink connectors.

Optical cable ending with Toslink connectors for S/PDIF digital audio signals. Cable length 4,5 m/177,16”

Optical cable ending with Toslink connectors for S/PDIF digital audio signals. Cable length 1,5 m/59,05”

DRC cable extension kit, for installations on especially long vehicles. Total length of the supplied cable with the extension is equal to 6,5 m / 225,90″.

Despite its compact size, the bit One is equipped with a powerful 266 MHz / 32 bit floating point DSP microprocessor, working in real time on all the functions of the most complete systems. Managed and configured by a simple and intuitive computer software, it is possible to make adjustments to improve the signal through each phase of its path; from input to output.

Eight input channels for four different signal typologies (amplified, pre-amplified, coaxial electric and TOSLINK optical digital) and six different sources managed through a remote control, making the bit One a unique interface suitable for any need.

Eight analog and/or digital output channels ensure a wide expandability for any audio system configuration.

Analog Inputs 8 high lev. + 6 pre in
Digital Inputs 2
Analog Outputs 8
Digital Outputs 8
Equalizers for each Outputs 31-band graphic equalizer (1/3 Oct.; ±12dB)
Crossover Filter Type Full / Hi-Pass / Low Pass / Band Pass
Filter mode and slope Linkwitz @ 12 / 24 / 36 / 48 dB
Butterworth @ 6 / 12 / 18 / 24 / 30 / 36 / 42 / 48 dB

Auto tuning by Audison bit Tune and communication with bit Drive portal.

De-equalization function to “flatten” any equalization applied by default by OEM sources.

Analog Device SHARC™ series chip with floating point precision, to reach the highest audio quality.

The new Audison DRC MP (Digital Remote Control Multimedia Play) is compatible with all the Audison electronics featuring AC Link bus. Its slim profile along with the holder supplied with it eases the installation in the best position inside the car. Thanks to the new Joystick, “Rubber Touch” finished for best control of the movements along the four direction axes, the “DRC Settings” menu can be adjusted and navigation is also possible through the “Navi Command” function if the system features an Audison bit Play HD with video output connected to a monitor.

DRC AB enables the main system control (volume, balance, fader and subwoofer volume, bass-boost) without the use of a PC. Thanks to this device, installed in an ergonomic position within the car dashboard, the user can: choose between the four DSP presets and select the source among master, auxiliary and the two optical digital inputs.

bit DMI is a digital interface for MOST systems, providing the ability to connect the Audison bit processors and the Audison amplifiers, equipped with digital input, to OEM multimedia systems in cars featuring the MOST technology based on optical fibre. Thanks to the digital connection, the signal can be transmitted without loss of quality, keeping the audio controls built in the OEM head unit – such as volume, balance and tone controls- as well as the hands-free kit, navigation system and parking sensors alerts unaltered.

The C2O interface converts the signals coming from the coaxial digital input and from the analog AUX-IN into a TOSLINK optical digital output signal (up to 24 bit/192kHz) .

The conversion allows the integration of the new Hi-Res portable devices equipped with coaxial digital output (75Ω) and smartphones with analog output on 3.5 mm mini Jack (also 4 poles) with Audison processors featuring an optical digital input compatible with the resolution of the signal sent to the C20.

Thanks to its extreme compactness, the C20 can be installed in a hidden position on the dashboard, drastically reducing the length of the cabling between the portable player and the receiving device nullifying in this way any issues with interfacing.

The coaxial digital input is provided with an isolation transformer that improves the balance between the transmitter and the receiver circuit , reducing noise due to EMI electromagnetic interference, which is particularly insidious inside the passenger compartment.

The AUX-IN input is equipped with a pre-amplifier with adjustable gain of 0.1V ÷ 2V for an optimal coupling with each device before the Analog-Digital conversion is performed by a high quality converter at a resolution of 24 bit/48 kHz.

For maximum ease of use in cars, the C2O independently selects the input with priority assigned to the AUX-IN. With the default setting, after 6 seconds of no analog signal, the C2O moves to the coaxial digital input. An internal switch allows for the time before the switch to be set to 9 or 12 seconds.

Stereo passive mixer (unpowered) featuring 4 input channels and 2 output channels, designed for active OEM multi-way systems where each speaker is powered by one specific amplified channel. SPM4 mixes audio through 4 audio transformers specifically developed to achieve very low distortion and highly linear acoustic response. SPM4 provides the ability to mix the midrange/woofer and tweeter channels coming from the amplifier and supply one single mid-high channel. The Ch1(L/R) channels feature two inputs, one features an inverting input compared to Ch2 (L/R) channels; the mixing process often gives better results when one of the two channels undergoes a 180° dephasing. SPM4 is especially recommended to extend the number of inputs of the Audison digital processors or amplifiers with built-in DSP because they feature a De-equalizer (De-Eq). In that case, any possible non-linear acoustic emissions due to the mixing of the pre-existing filtered channels are duly compensated.

Some OEM sources/head-units have a test circuit that monitors the presence of a low-impedance load to enable audio outputs. When you connect this type of head-unit to the high-level inputs of an Audison bit processor, which has a high impedance load, audio outputs are silenced. By inserting the USS 4 between the source and the processor / amplifier, these problems are definitively solved. If there is a need to generate a remote signal to control the amplifier turn on/off, it is necessary to power* the USS4, providing the additional feature of the possibility to delay the signal from 1 to 8 seconds, so as to avoid annoying “bumps” upon ignition.

* In countries where the legislation on electromagnetic compatibility is not mandatory under ECE / UN Regulation no. 10/5

Digital Remote Control permits the control of the main system without the use of a PC. Installed in an ergonomic position within the dashboard of the car, the user can: choose between two “tuning” configurations pre-sets created and saved using the bit software; select the source from the master, auxiliary and optical digital inputs; adjust main system functions (volume, balance, fader and subwoofer volume); identify the proper position of the sources output level set while tuning the bit processor as well as adjust the display brightness and to reduce glare during night driving.

SFC provides a solution to the issues related to digital interfacing like in the case of the Digital head-unit having a higher sampling frequency (96/192 kHz) than the receiver that can not handle frequencies higher than 48 kHz.

It prevents the processor from shutting down when turning on vehicles featuring the start & stop system

When starting the engine, the vehicle battery voltage might decrease below 8 Volts value. If an Audison bit processor is installed in your system, especially with vehicles featuring the start & stop system, low supply voltage values might make the processor shut down. In order to avoid waiting for the processor to complete its turn-on cycle again, you can install the ES3 by connecting it in series to the processor power supply cables.

Male-Female Toslink adapter with rotatable head. The 90° angle allows to save space.

Optical adapter to extend optical cables featuring Toslink connectors.

Optical cable ending with Toslink connectors for S/PDIF digital audio signals. Cable length 4,5 m/177,16”

Optical cable ending with Toslink connectors for S/PDIF digital audio signals. Cable length 1,5 m/59,05”

DRC cable extension kit, for installations on especially long vehicles. Total length of the supplied cable with the extension is equal to 6,5 m / 225,90″.

Join our Newsletter

The personal data you voluntarily provided will be handled using IT and telematic procedures.

ELETTROMEDIA SRL undertakes to make appropriate use of the information in compliance with existing regulations and with the utmost attention and respect for personal data. With regard to this, pursuant to Articles 13 and 14 of the European Regulation No. 679/2016 (GDPR), the Company informs you of what is described below.

Purposes of the processing

Processing your request to receive material and technical and commercial information.

Sending some commercial and marketing-related information regarding events and new products.

Where the information provided to ELETTROMEDIA SRL includes sensitive data (namely data revealing racial or ethnic origins, membership in parties, trade unions religious or philosophical beliefs, religious, philosophical-related associations as well as data which could reveal one’s health status or sexual orientation) it can exclusively be processed with the prior written consent of the user.

In case of communication of sensitive data, the person concerned shall permit the use of it.

Methods of handling and storage

The handling of the data will be carried out automatically and/or manually through ways ensuring the utmost safety and secrecy by specially appointed internal subjects.

The data will be stored for no longer than it is necessary to meet the purposes for which it had previously been gathered and later handled.

ELETTROMEDIA SRL will be appointed of the exact recording of all the data so as to make it correspond to what had been stated by the person concerned as well as updating any notification of amendment by the person concerned.

In short, the data will also be communicated to:

Sphere within the data is communicated and divulged

Your data, which are undergoing processing, won’t be divulged but could be communicated to companies based either in Italy or abroad:

People appointed by our company who have to do with technical and commercial departments and information systems;

Public bodies or private companies for compliance with legal obligations.

Although the conferment of data is optional, the refusal to submit your data may make it impossible for your requests to be fulfilled. By compiling and submitting the form, the person concern shall permit consent for the processing of his/her own data in compliance with ways expressed in points a) and b) of heading “Purposes of the processing” of the present data privacy statement.

Exercise of the rights of the interested party

If you so wished, you may exercise your rights in accordance with Articles no. 11 and 12 of GDPR by sending an email to info.privacy@elettromedia.it or by post at the address indicated below.

ELETTROMEDIA SRL – S.S Regina km 3,500 – 62018 Potenza Picena (MC) – Tel. 0733 870870 – info@elettromedia.it.

INFORMATION ON THE USE OF COOKIES

This website uses cookies and similar technologies to ensure the proper functioning of the website and improve the user experience.

WHAT ARE COOKIES?

Cookies are small text files which are stored on your computer or device, by websites or visited applications. They are widely used to allow the functioning of websites and applications, or to improve their functioning, or to gather information on user behavior on the website and the use of services.

TYPES OF COOKIES

Based on the characteristics and use of cookies, we can distinguish these categories:

  • “Technical” cookies (performance): these are cookies strictly necessary for the correct operation of a site, used to supply services in a better way and improve your surfing experience. These cookies, even without identifying the user, allow, for example, to detect if the same user returns to connect at different times. Thanks to cookies, the site remembers minimum quantities of information related to your actions and preferences (for instance, login, language and other display settings) so that they don’t have to be re-entered when you visit the site again or you surf from one page to another.
  • Analytic Cookies: they are used to collect and analyze anonymously traffic and use the site.
  • Profiling cookies: : these are persistent cookies used to identify user preferences and send advertising messages based on those. This website does not use this type of cookie.

THIRD PARTY COOKIES

Visiting a website you may receive cookies both from the visited site (“owner”), and from websites maintained by other organizations (“third parties”). An example is the presence of “social plugins” for Facebook, Twitter, Google+ etc. Those parts of the visited page are directly generated by the above mentioned sites and are integrated into the host site page.

The presence of these plugins involves the transmission of cookies to and from all sites operated by third parties. The management of the information collected by “third parties” shall be governed by the relevant information to which you are kindly invited to refer.

GOOGLE ANALYTICS

This site may also include certain components transmitted by Google Analytics, a web traffic analysis service provided by Google, Inc. Also in this case those are third-party cookies collected and managed anonymously to monitor and improve the performance of the host site (performance cookie).

For more information, please refer to the link below:

To disable the action of Google Analytics, please refer to the link below:

COOKIES DURATION

Some cookies (session cookies) remain active only until you close the browser or until the execution of the logout command. Other cookies “survive” the closure of the browser and are also available in future visits. These cookies are known as persistent and their duration is set by the server at the time of their creation. In some cases there is fixed a deadline, in other cases the duration is unlimited.

Browsing the pages of this website, you can interact with sites operated by third parties that can create or modify persistent cookies and profiling.

Cookie Name Type Purpose
Google Analytics _utma
_utmb
_utmc
_utmz
Third-party persistent These cookies are used to collect information about how visitors use the site. This information is used to compile reports and help us improve the site. The cookies collect information in an anonymous fashion, including the number of visitors to the site, where visitors have come and the pages they visited.
Click here for an overview of privacy of Google
Facebook Third-party facebook.com https://www.facebook.com/help/cookies/
Twitter Third-party twitter.com http://support.twitter.com/articles/20170514

HOW CAN I CHANGE MY COOKIES SETTINGS?

The user can decide whether to accept cookies using the settings on your browser.

The setting can be defined specifically for different websites and web applications. Furthermore the best browsers allow you to define different settings for cookies “owners” and those of “third parties”.

Please refer to the following links for more information:

источник

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ханса плита электрическая инструкция для духовки
  • Что такое суфд казначейство инструкция по применению
  • Руководство к зилам 131
  • Music and starry sky calendar 1038 инструкция на русском языке
  • Мвд алтайский край официальный сайт руководство