Deep rock galactic steam руководство

Друзья не хотят играть с вами сегодня? Не желаете рисковать вечеринкой рандомов? Просто предпочитаете пещеры себе? Без проблем! Вам сложно выполнять миссии самостоятельно? Вот где это руководство приходит на помощь. Ни один из этих советов не является императивом, а всего лишь советами, как сделать одиночную игру немного проще и приятнее.

Содержание

  1. Гайд по одиночной игре для новых игроков
  2. Шаг 1. Не играйте в разведчика
  3. Итак, за кого мне играть вместо этого?
  4. Шаг 2. Не играйте в очки Извлечь
  5. Шаг 3. Используйте Bosco на полную катушку
  6. Шаг 4. Расставьте приоритеты при съемке
  7. Шаг 5. Рационируйте свои припасы, а не боеприпасы
  8. Шаг 6: Никогда не бойтесь снизить уровень опасности
  9. Шаг 7. Экспериментируйте со своим снаряжением. Снаряжение

Гайд по одиночной игре для новых игроков

Шаг 1. Не играйте в разведчика

Это стоит на первом месте не из-за своей важности, а из-за того, насколько это распространено. Мы почти регулярно получаем сообщения на форумах о том, что такое BS соло и насколько оно такое несбалансированное, и в подавляющем большинстве случаев, почти всегда, человек играет в скаута. Некоторым игрокам это может показаться странным, но Разведчик — худший одиночный класс. Позвольте мне объяснить;

  1. Mobility Tool Scout – наименее универсальный

Это не значит, что он не мощный; это тридцатиметровый телепорт с бесконечным боезапасом и четырехсекундным кулдауном. Однако это все, что он может сделать самостоятельно. Скаут полагается на своих товарищей по команде, чтобы сделать много уникальных вещей, которые он делает. Сам по себе его инструмент действительно полезен только для быстрого и легкого пересечения пещеры, что в некоторой степени может сделать любой класс.

  1. Вам это не нужно. Мобильность в любом случае

Bosco может многое сделать для вас. Он может добывать полезные ископаемые, приносить большие предметы и многое другое. Вам не нужно подниматься на тридцать метров вверх, чтобы получить этот минерал, потому что Bosco может сделать это за вас. Единственное, о чем вам нужно беспокоиться как одиночному игроку, — это добраться из одного конца пещеры в другой, что в некоторой степени может сделать каждый класс.

  1. Все, что вы можете Делайте, Bosco может делать так же хорошо

Bosco может обеспечить свет, огневую поддержку, легкий доступ к минералам и много полезного (подробнее обо всем этом позже). Все это основные ниши Scout, и Bosco занимает их все.

  1. Больше всего вам нужна огневая мощь

А Скаут просто не доставляет. Он – по дизайну – самый слабый класс в перестрелке. Он обменивает эту силу на свою мобильность и точность, но он немного отстой, когда дело доходит до уничтожения толпы. Поскольку ваш приоритет номер один как одиночного игрока — остаться в живых любой ценой, иметь слабую огневую мощь — это очень плохо. Одиночные игры, конечно, уменьшены, но вы все еще получаете большие толпы, с которыми у Скаута просто нет инструментов, чтобы эффективно справляться, особенно для нового игрока. Все это приводит к тому, что разведчиков-одиночек окружают, подавляют и убивают там, где пробил бы другой класс.

Итак, за кого мне играть вместо этого?

Играть в Бурильщика. Он решает большинство из этих проблем:

  • Его инструмент мобильности — второй по мощности в игре и, пожалуй, самый универсальный. Требуется некоторое творческое мышление, чтобы использовать его в полной мере, но этого более чем достаточно для одиночного игрока.
  • Все его оружие превращает рой в фарш. Все они просты в использовании и могут справиться с большей частью того, что вам может предложить соло.

Извлечение точки – игровой режим, в котором вы собираете большие синие драгоценные камни – — еще одна почти повсеместная особенность веток одиночных жалоб. Это никогда не упоминается в явном виде, но Point Extract имеет уникальную механику: чем дольше вы остаетесь в миссии, тем больше появляется врагов. Это задумано, и оно предназначено для того, чтобы игроки двигались быстро и оказывали давление на то, что в противном случае было бы довольно простым типом миссии. Однако, поскольку одиночные миссии – и особенно соло Point Extract – как правило, занимают больше времени, чем миссии с совместной командой, вы можете увидеть весь эффект этой функции, и это не весело.

Если вы играете в одиночку Point Extract, вам нужно быть на месте и двигаться в быстром темпе на протяжении всей миссии. Это может быть сложно, особенно для тех, кто еще не знает всех приемов быстрого передвижения, поэтому, как правило, лучше избегать этого типа миссий, пока вы не будете уверенно играть на своем уровне опасности (я бы также избегайте миссий сопровождения, но не так часто).

Шаг 3. Используйте Bosco на полную катушку

Bosco, ваш личный дрон, может делать гораздо больше, чем просто стрелять, но, несмотря на это, еще одна невероятно распространенная жалоба, связанная с соло, заключается в том, что Bosco бесполезен. Центр управления полетами не преувеличивает, когда говорит: «Используйте его правильно, и он сделает за вас половину работы».

Удерживайте Ctrl, чтобы вытащить сканер, затем щелкните левой кнопкой мыши по закопанному драгоценному камню, жиле руды или компактной грязи. Bosco начнет добычу. Он может добывать любую руду в игре (включая горючие сланцы) и делает это без какой-либо помощи. Эти руды падают на землю в виде кусков, которые вы можете собирать. Боско не теряет руду при добыче.

Он может выкапывать и нести почти все тяжелые предметы в игре, за исключением канистр с горючим для бурильных бульдозеров. Он может носить большие драгоценные камни, Mini M.U.L.E. ноги, яйца и Aquaq, батареи грузовых ящиков, даже узлы передатчиков. Он будет держать его, пока вы не дадите ему другую команду или не нажмете X, чтобы вызвать его к себе. Он даже бросит вам все, что держит в руках, если окажется достаточно близко.

Bosco также может обеспечить освещение. Направьте его на нерудный, не драгоценный камень, не грязный участок земли, и он излучает большое количество света. При улучшении свет сравним со светом разведывательной ракеты, он бесконечен и может быть перенаправлен по желанию. Просто помните, что вам нужно позвать Боско обратно к себе, используя клавишу X (или что-то еще, к чему у вас привязан крик), иначе он будет продолжать указывать на стену более тридцати секунд.

Клавиша X важна для использования Bosco; это заставляет его буквально бросить все, что он делает, и прийти к вам. Это может быть полезно, если он убегает за вебспиттером, и вам нужно, чтобы он вернулся к вам. Тем не менее, вы не должны спамить его. Аналогично рассылке спама в адрес M.U.L.E. вызов, рассылка спама X на самом деле замедляет Боско, поскольку ему нужно отказаться от своей текущей задачи (даже если эта задача уже возвращается к вам) и пересчитать свой путь. Боско тебя не слышит. Достаточно одного нажатия.

Во время прохождения миссии «Переработка на месте» вы можете направить Боско к сломанным или несобранным трубам (трубам, для которых установлен каркас, но которые все еще нужно построить, удерживая E), и Боско соберет трубопровод и устранит утечки. Это может сделать часть подготовки намного менее утомительной.

Вы можете направить Боско на определенного врага, и он будет атаковать этого врага, пока тот не умрет. Это может быть очень полезно для уничтожения спитболеров, не раскрывая себя, для получения надоедливого вебплевателя, которого вы просто не можете ударить, или для поддержания давления на угрозу или траулер. Стоит отметить, что когда вы делаете это, у Боско резко ухудшается зрение, и он не будет стрелять ни во что другое, пока вы не перезвоните ему или его цель не будет мертва.

Всякий раз, когда вы падаете или вас схватывают, Боско немедленно бросает все, что он делает, чтобы попытаться оживить или освободить вас, звонка не требуется.

Правильное использование Боско может существенно облегчить миссии. Единственное, чего Боско не может делать, так это носить минералы и брать второстепенные предметы, потому что тогда он, вероятно, сможет просто выполнить всю миссию самостоятельно.

О, и не забудьте улучшить его. Вы можете найти терминал справа от терминала улучшения оружия.

Шаг 4. Расставьте приоритеты при съемке

Bosco может добывать для вас. Bosco может обеспечить вас светом. Вы должны направлять Боско делать это, пока вы сосредоточены на том, чтобы все враги были мертвы. Боско может оживить вас только определенное количество раз. Это означает, что если вы упадете слишком сильно, вы провалите миссию. Ваш приоритет как одиночного игрока должен оставаться в живых любой ценой, включая убийство врагов как можно быстрее. Это не значит, что вы должны ничего не делать, кроме как стрелять, но если вас атакуют, не полагайтесь на Боско, который отгонит врагов от вас. Пусть Боско копает, пока вы стреляете, а не наоборот. Помните, что все враги всегда преследуют вас, а это значит, что вам нужно быстрее их убить. Это также означает, что сборки в стиле электрического забора с такими вещами, как липкое пламя и тому подобное, более эффективны, поскольку враги не разделены между четырьмя целями.

Шаг 5. Рационируйте свои припасы, а не боеприпасы

Количество нитры в миссии не зависит от количества игроков. Количество доступных стеллажей при выпадении припасов также не масштабируется, равно как и количество боеприпасов, которое пополняется в каждом стеллаже. Из-за этого у вас есть доступ к в четыре раза большему количеству боеприпасов, чем обычно – Возврат 200% с каждого пополнения вместо 50%.

Это делает сохранение боеприпасов не проблемой, так как огромное количество боеприпасов, присутствующих в миссии, в сочетании с отсутствием необходимости в какой-либо форме согласия команды для их вызова (потому что у вас нет команды) дает вам такой большой потенциал, что это практически невозможно. использовать все это, за исключением некоторых обстоятельств, когда вы получаете неудачное семя карты почти без Нитры.

Однако есть одно предостережение; Вы не можете держать 200% боеприпасов сразу. Пополняет запасы в большем количестве, чем вы можете унести, а это означает, что, хотя вам не следует так сильно беспокоиться о сохранении боеприпасов, вам нужно подумать о том, где вы размещаете свои пополнения.

Подумайте об этом таким образом; вы хотите пополнить запасы в месте, где вы могли бы сжечь 150% своих боеприпасов, прежде чем двигаться дальше. Это означает, что размещать пополнение запасов в туннеле в миссии по добыче полезных ископаемых немного расточительно, так как вы действительно можете захватить только две стойки, прежде чем вы уйдете далеко. Разместите свои припасы в основных пещерах или, если вы играете в другие типы миссий, в любом месте, где вы ожидаете быть или куда часто возвращаетесь (или даже имеете возможность быстро и легко вернуться). Также может быть полезно дождаться, когда у вас почти полностью закончатся боеприпасы, чтобы вызвать пополнение запасов, а не только 50%.

Это может показаться неважным, но просто помните, что вы тратите больше патронов, чем обычно, в каждом рое, так как стрелять будете только вы.

Шаг 6: Никогда не бойтесь снизить уровень опасности

<р>Серьезно. Если вы изо всех сил пытаетесь выполнить миссии на определенном уровне опасности, нет ничего постыдного в том, чтобы понизить его на единицу. Поскольку вы играете без других людей, ровно никто не узнает об этом, и еще меньшему количеству людей будет все равно. Разница в наградах довольно мала, и никакие дополнительные награды не компенсируют того удовольствия, которое вы получите, избавившись от разочарования от сложности, которая может оказаться для вас слишком сложной.

Недостаточно? Отлично. Я докажу это:

Опасность 1 имеет бонус вознаграждения +25%. Haz2 имеет +50%, Haz3 75%, Haz4 100% и Haz5 133%. Они добавляются к базовым 100% вознаграждениям для фактических сумм 125%, 150% и т. д. Затем добавляются бонусы мутатора и бонусы длины/сложности. Поскольку все это аддитивно, различия между уровнями опасности намного меньше, чем кажутся. Например, разница между Haz1 и Haz2 на самом деле всего на 20% больше, и даже меньше, если учесть бонусы длины/сложности/мутатора. Поскольку в случае неудачи вы получаете только 25 % того, что добыли, без каких-либо бонусов за первичную или вторичную операцию, вы можете ничего не получить за проваленную миссию.

Итак, не повторяя каждое уравнение, если вы когда-либо играли только в миссии длины 1 сложности 1 без мутаторов (что в принципе никогда не произойдет) и что все миссии занимают одинаковое количество времени независимо от уровня опасности (не так), математика сводится к следующему:

  • Если вы провалите более 1 из каждых 6 миссий Haz5, вы получите больше наград, играя в haz4.
  • Если вы провалите более 1 из каждых 7 миссий Haz4, вы получите больше наград, играя в haz3.
  • Если вы провалите более 1 из каждых 6 миссий haz3, вы&#8217 ;вы получите больше наград, играя в haz2.
  • Если вы провалите более 1 из каждых 5 миссий haz2, вы получите больше наград, играя в haz1.

Конечно, более низкие уровни опасности проще, что может привести к меньшему удовольствию, но если вам не нравится уровень опасности, в который вы играете, вам не нужно это доказательство, чтобы понизить его. TL:DR здесь заключается в том, что единственное, что имеет значение при выборе уровня опасности, — это то, сколько удовольствия вы получаете.

Шаг 7. Экспериментируйте со своим снаряжением. Снаряжение

Соло требует несколько иных стратегий, чем при игре в группе. Билды в стиле AoE и электрического забора более эффективны, так как все враги идут в одно и то же место (к вам). И наоборот, сборки, которые медленные и неуклюжие или которые лучше всего работают, когда кто-то присматривает за вашей спиной, слабее, так как у вас не будет столько передышки. Меню улучшений может показаться пугающим, но помните, что вы сохраняете все приобретенные вами обновления и можете переключаться между ними бесплатно. Если у вас есть ресурсы, поэкспериментируйте с заменой нескольких улучшений или попробуйте другую комбинацию оружия.

Несколько эмпирических правил сборки для одиночной игры:

  • Боеприпасы- легкие сборки не так плохи, как кажутся. Помните, что у вас есть много доступных боеприпасов.
  • Боско может сработать эффект шока на врагов, которых он стреляет (с улучшением), поэтому все, что сочетается с этим, хорошо.
  • Близкая дистанция как правило, более ценен, чем дальний радиус действия.
  • АоЕ и сборки в стиле электрического забора (такие как разгон Turret Arc, сборки Sticky Flames, Sludge Pump в целом или любой разгон Minelets) очень эффективны.
  • Дружественный огонь не так важен, так как здесь нет товарищеского огня (только не взорвите себя).
База игр, рейтинг северов. Лучшие игры и сервера на wargm.ru

Deep Rock Galactic

Deep Rock Galactic гайды 2023 • Полезные гайды и советы по играм

Гайд для новичков Deep Rock Galactic: полезные советы


Доброго времени суток, Космические Гномы! Мы представляем Вам гайд «Гайд для новичков Deep Rock Galactic: полезные советы». И если Вы еще не ознакомились с предыдущими гайдами — мы рекомендуем Вам наверстать упущенное, чтобы Вам было понятно о чем сегодня пойдет речь. Мы надеемся, что этот гайд Вам будет полезен!

Советы:

  • Держитесь вместе со своей группой.
  • Чтобы поставить постоянную метку, зажмите кнопку трекера и лкм, она будет видна как синяя точка только на карте.
  • Смягчить падение можно упав на: толпу глифидов или одного крупного/снег/платформу/напарников
  • Если красный сахар слишком высоко, его можно гранулировать, стреляя по нему.
  • Если вы не знаете, что за объект перед вами — наведите на него лазерный трекер, он выдаст вам необходимую информацию.
  • Ломайте эвентовые предметы (хэллоуинские тыквы и новогодние подарки), в них бывают ресурсы (иногда эррор) или роевики.
  • Если бросить груз в прыжке, то он полетит дальше, а вы подпрыгните выше.
  • Повышение для одного класса лучше проходить другим классом, который ещё не прокачан до последнего уровня, поскольку повышаемый класс не может получать опыт.
  • Когда у вас в руках большой минерал — можно начать разгружаться в Мул даже если он двигается.
  • Сражаясь с дредноутом, заманивайте его на гейзеры и вулканы — они усиливают урон от взрывчатки. А так же в тину — он не сможет быстро бегать.
  • Выполнив оба задания, не спешите вызывать ракету — осмотритесь, вокруг могут быть еще ресурсы, и вообще вызывать ракету надо только после обсуждения с командой.
  • Не стреляйте по своим, особенно осторожно надо со взрывчаткой.
  • Сначала тратьте ресурсы на умения, потом на украшения, хотя и без них можно обойтись.
  • Постоянно оглядывайтесь — взрывающиеся глифиды двигаются бесшумно и быстро.
  • Если кинули взрывчатку слишком поздно и цель прошла мимо — дайте крюк и снова заманите глифида, куда надо.
  • Постоянно разбрасывайте фальшфейеры — они помогут не заблудиться.
  • Отмечайте сканером ресурсы и врагов.
  • При бурении тоннеля всегда смотрите на карту — кажущееся направление не всегда верно.
  • Капсулу снабжения можно использовать как оружие, при должном расчете разумеется. Не стойте на точке сброса капсулы — убьет сразу.
  • Чем больше игроков поднимает одного раненого — тем быстрее он встанет.
  • Если на вас бежит рой и там есть взрывающиеся — стреляйте по ним в первую очередь.
  • Если попались пиявке — обязательно дайте знать команде. Был случай когда неопытная разрозненная команда вся полегла от одной пиявки.
  • Нитра ценнее сахара, поскольку капсула снабжения дает не только 50% всего вашего боезапаса, но и половину здоровья.
  • Продавать минералы стоит лишь в крайнем случае — если вам не хватает пары единиц для улучшения. Всегда лучше пойти накопать еще.
  • Чем выше уровень сложности — тем больше на карте минералов и тем больше опыта вы получите при прохождении.
  • Убирайте турели, если они атакуют бронированных врагов — это сэкономит их патроны.
  • При строительстве мостов из платформ вдоль стен можно оставлять между ними небольшие промежутки — так мост будет длиннее.
  • Если у крупняка мало здоровья — не стоит тратить на них взрывчатку, можно добить пистолетом или киркой.
  • Пробуривать тоннели лучше всего по самому краю стены, чтоб корректировать направление.
  • Если видите паутину, а глифиды не нападают — пройдите сквозь неё, чтоб не вляпаться потом, во время боя.
  • При борьбе против мелких врагов можно прыгать на месте и бить киркой — это уменьшит урон от них.
  • Постоянно подзывайте МУЛа при продвижении по уровню.
  • Когда у вас в руках большой минерал — вы не можете бегать и сражаться, чтобы освободить руки, положите его в МУЛ или нажмите кнопку любого оружия.
  • Всегда делайте проходы достаточно широкими, чтоб пробегать через них, не застревая.
  • Не летальный урон от взрыва, например гранатомета инженера, обращает преторианцев в бегство на несколько секунд.
  • Инженер может строить высокие башни, стреляя платформами прямо под себя.
  • Всегда убивайте всех жуков, потому что рой нападает через одинаковые промежутки времени — они будут только накапливаться.
  • Не приходите к ракете намного раньше МУЛа — глифиды будут появлятся у неё.
  • Инженер может построить мост и обрубить его с двух концов — будет недоступная для не стреляющих глифидов платформа.
  • Все нерукотворные объекты (кроме платформ инженера) в игре разрушаемы, поэтому осторожнее с минералами — взрыв и стрельба может уничтожать их безвозвратно, но это означает, что можно убирать болотную жижу, вулканы или любые другие препятствия.
  • При попытке добыть минерал, который у вас уже полный, он будет гранулироваться в кусочки, которые можно потом собрать, но при этом часть минерала теряется, поэтому лучше вовремя разгружаться.
  • Полет на крюке скаута можно прервать в любой момент, достаточно отпустить кнопку огня.
  • При вывозе материалов старайтесь натягивать тросы прямо на площадку — это сэкономит время.
  • При вступлении в игру лучше не брать классы, которые там уже есть, смотрите, кого не хватает: в паре с инженером лучше всего действует разведчик, в паре со стрелком — бурильщик. Единственный, кто точно не будет лишним — стрелок, поскольку у него есть тросомет, а боезапас у него невелик.
  • Когда здоровья остается совсем мало — можно дать себя убить, если есть, кому поднять. После подъема здоровья будет больше.
  • В длинных пещерах лучше вызывать ракету находясь не в конце маршрута, а вернувшись в середину.
  • Почти все минералы хоть немного, да светятся в темноте, пользуйтесь этим! Особенно хорошо заметны места залегания больших.
  • Чтобы оторваться от погони будучи скаутом, заманите жуков в болотную жижу и растреляйте их.
  • При игре на 1 уровне сложности выполнение вторичного задания часто бывает невозможно, поскольку не хватает вторичного ресурса на карте.

А на этом все, Космические Гномы. Мы надеемся, что гайд «Гайд для новичков Deep Rock Galactic: полезные советы» был полезен для Вас. Ищите больше гайдов по всем играм на нашем сайте! Копайте, исследуйте и сражайтесь в свое удовольствие, и приятной Вам игры!

Источник


This guide is intended to give basic gameplay advice to new players. For more help/tips, read the in-game Miner’s Manual, visit the official Deep Rock Galactic Discord server, and the Tips, tricks and strategies page.

How To Play

Starting the game for the first time will launch the player immediately into a tutorial. This tutorial is optional and can be exited out of, it can also be revisited at any time using the Launch Tutorial button in the Miner’s Manual, under Getting Started > Basics. The tutorial will teach you the basics of the game and specifically the Gunner class.

Upon completing the short tutorial mission, you will be transported onto an orbital space station, the Space Rig. Here you can relax between missions, purchase vanity and equipment upgrades, begin and abort assignments, or drink at the Abyss Bar.

As a new player, you are required to complete a 10-mission-long assignment, named «Conquer Hoxxes IV», before you are allowed to access the various planetary regions of Hoxxes IV.

Assignment missions are marked with a small white diamond Icons Campaign.png Complete them to advance the assignment and receive Crafting Resource and Credit.png Credit rewards that you can use to upgrade your equipment or purchase items from the Accessory Shop.

Once you have completed the «Conquer Hoxxes IV» assignment, you are free to do whatever you want. Visit the various Planetary Regions to mine crafting resources, complete more assignments to unlock new weapons and terminals, purchase cosmetic items to become a fancy dwarf, or face challenging mutators for large Experience and Credit rewards.

Starting A Mission

Dwarven employees are dropped from the Space Rig onto Hoxxes IV to complete a variety of missions. After interacting with the Mission Terminal, you can select which planetary region to complete a mission in, what mission type to complete, and which game mode to play in. Stepping into the Drop Pod after selecting a mission will begin the launch countdown timer, and once it ends, you will be transported to the appropriate cave system to get the job done!

Planetary Regions

Currently Hoxxes IV has ten different areas to explore, with each area having a different look and different challenges to overcome. Only a handful will be available at any given time, with new missions in a different shuffled set of areas available every thirty minutes. In order to upgrade your equipment, you must visit the various regions in order to mine crafting resources from each region. The current planetary regions available are:

The Azure Weald is a chilly place, every bit as hostile as the rest of Hoxxes IV — but still, we cannot deny it is oddly beautiful. Dazzling bioluminescent clusters of lichen light up the darkness, illuminating this fertile and overgrown Region in flickering neon colors. Don’t let that lull you into a false sense of security however — the Azure Weald brings to mind the deep jungle, in all its splendor and horror — and much like its terrestrial counterparts, it is absolutely not out to make friends. Kill or be killed — that is the law in this place.
Among the most spectacular sights on Hoxxes IV, the aptly-named Crystal Caves are truly a sight to behold. Massive crystals erupt from every surface, glittering and twinkling in the dark. Alas, the larger crystals are mostly worthless silicate, but abundant deposits of valuable minerals dot the caves too.
We’re almost sorry to send employees in here, but the rewards are just too great to ignore. So therefore: Welcome to the Fungus Bogs! A truly awful region, built mostly from slime, mold, stinging insects, fungus, stinking mud, and corrosive lichen.
At least one of our xenogeologists quit in a rage when research started on this region. Instead of having conventional polar ice caps, and in violation of all physical laws we know of, the continental plates of Hoxxes rest on top of a planetwide permafrost layer several miles deep. As always, DRG recommends a «don’t ask» approach when dealing with the peculiarities of Hoxxes’ makeup.
Hollow Bough is a biological oddity that has the Science Department scratching their heads — this entire region of the planet is dominated by colossal, organic conglomerations resembling the inside of hollow trees. However, these structures are under attack by an invasive species of voracious vine-like plants, as much a threat to us as the planet itself. We recommend traversing these environs with extreme caution. The deep, dark folds of wood and bark house much more than a first glance lets on.
Whoever said plant life needs access to sunlight has obviously never visited Hoxxes. This region is dominated by what can best be described as a subterranean rainforest — masses of writhing, (mostly carnivorous) plant life, producing entire microcosms of life deep within the crust of the planet. Tread with care.
Ravaged by thousands of years of high-intensity gamma radiation, this region of the planet is now a veritable hellhole of radioactive ash and decrepit, mutated flora. Move with great care, and pay particular attention that you maintain full detox procedure upon return.
Among the deepest of our mining sites, the Magma Caves are a mellow 250-400 degrees and helpfully lit by the churning, molten innards of the planet. We advise that you do not touch anything not mandated by the mission objectives, as your employee insurance does not cover burns.
The Salt Pits of Hoxxes IV was once the location of a huge underground lake. It dried up billions of years ago and left huge crystallized deposits of red salt. Red salt — though worthless — tastes really good on Glyphid omelettes.
This region is dominated by windblasted and arid tunnels reaching dozens of miles below ground. The particular composition of the surrounding rock means practically no moisture, resulting in one of the driest regions on the planet. With water being so precious, the inhabiting wildlife is particularly aggressive, ravenous for whatever fluids reside within their prey.

Mission Types

Once you’ve selected an area, you’ll be given a list of mission types currently available in that area. Each mission has a Primary Objective and a Secondary Objective, as well as a Mission Length and a Cave Complexity. Sometimes two missions of the same type will be offered, but with such different objectives that they will play very differently, so take note! The current Mission Types are:

Mining expedition icon.png Mining Expedition

Your main objective is to collect Morkite. You will be dropped into the top of a linear cave system, which brings you through multiple large caves and tight tunnels to gather the required minerals, before making your way back to a the Drop Pod to make your escape.

Egg collection icon.png Egg Hunt

Your main objective is to locate and deposit a specific number of Alien Eggs. The mission takes place in a nonlinear cave system, and you can collect the eggs in any order. The Alien Eggs are surrounded by dull, pink, organic material that can be mined to free them. Beware, as breaking the eggs out of the organic matter will summon enemies, potentially even an entire swarm.

Refining icon.png On-site Refining

Your main objective is to refine Liquid Morkite using Pumpjacks and the On-site Refinery. Mission control will drop you into a nonlinear cave system, which has generation similar to Point Extraction. Set up pipes from the On-site Refinery to the Pumpjacks, refine the Liquid Morkite, protect and repair the pipes, and get out.

Salvage icon.png Salvage Operation

Your main objective is to reattach the broken off legs of 2-3 Mini-M.U.L.Es, establish an Uplink between the derelict Drop Pod and the Space Rig, refuel the Drop Pod with fresh Fuel Cells, and survive while the Drop Pod powers up.

Point extraction icon.png Point Extraction

Your main objective is to collect Aquarqs in the cave surrounding the Mine Head, which is protected by turrets mounted on the main platform of the Mine Head, while being attacked by waves of enemies and periodic larger swarms. Once you have deposited all your Aquarqs, launch the Mine Head and wait for Mission Control to send in the Drop Pod. Get in and make your escape back to the Space Rig.

Escort icon.png Escort Duty

Your main objective is to protect and refuel the Drilldozer as she drills from cave to cave before reaching the Ommoran Heartstone shell, where she will extract the Ommoran Heartstone itself. Be ready for a tough fight. The Heartstone won’t give itself up without a fight, and the bugs definitely don’t want you there either. Once you have secured the Heartstone in the M.U.L.E, call in the Drop Pod and make your way back through the tunnels created by the Drilldozer.

Elimination icon.png Elimination

Your main objective is to find and eliminate two or three Dreadnoughts, which are maturing in their cocoons until you pop them. Eliminate them before they can turn into something even worse. After they’re all dead, make your way back to a landing zone for extraction via the Drop Pod. Make sure to bring plenty of ammo. They can take a punch.

Mutators

Mutators are special events which may modify the mission for better, for worse, or for both. These can vary from the dwarves having greatly increased movement speed to exploder infestations. Warnings are negative mutators and anomalies are positive or neutral mutators.

Warnings

Cave Leech Cluster Warning Cave Leech Cluster: There will be many more Cave Leeches on the ceiling.

Exploder Infestation! Warning Exploder Infestation!: Glyphid Exploders will spawn more frequently and in larger groups.

Haunted Cave Warning Haunted Cave: You will be pursued by an invisible, unkillable monster.

Lethal Enemies Warning Lethal Enemies: Physical damage by enemies is doubled.

Low Oxygen Warning Low Oxygen: You will need to return to Molly or other sources of oxygen or else choke on toxic air.

Mactera Plague Warning Mactera Plague: Macteras will spawn more frequently and in larger groups.

Parasites Warning Parasites: All medium sized and larger enemies will spawn carnivorous parasites upon death.

Regenerative Bugs Warning Regenerative Bugs: All enemies replenish their health if they do not take damage for a few seconds.

Shield Disruption Warning Shield Disruption: Player shield is disabled.

Elite Threat Warning Elite Threat: Elite enemies will spawn in this level.

Swarmageddon Warning Swarmageddon: Swarmers will spawn more frequently and in larger groups.

Anomalies

Critical Weakness Anomaly Critical Weakness: Enemy weak spots increase damage even further.

Triple XP Anomaly Double XP: Doubles the experience points you gain at the end of the mission

Gold Rush Anomaly Gold Rush: Large gold veins will appear more frequently.

Golden Bugs Anomaly Golden Bugs: Every kill will drop 1 unit of gold.

No Fall Damage Anomaly Low Gravity: Significant reduction to gravity but you can still receive fall damage.

Mineral Mania Anomaly Mineral Mania: Crafting minerals will be more common.

Rich Atmosphere Anomaly Rich Atmosphere: You will move much faster, will be able to sprint while carrying large minerals, and your voice will be higher pitched.

Volatile Guts Anomaly Volatile Guts: Enemies explode when killed, dealing damage to Dwarves and other bugs.

Cavern Combat

As you explore the caves you’ll encounter various creatures, including Glyphids, flying Mactera, Cave Leeches, Spitball Infectors, and many others. Periodically, Mission Control will announce that they have detected an incoming swarm, and large numbers of enemies will converge on the Dwarven Employees’ location for a fight. Make sure you are ready!

If you are low on ammunition, you can order a Resupply Pod for Nitra 80 Nitra.

Understanding Your Role

A good team can be made up of any combination of Dwarven employees, but it’s important to understand what makes each one unique, and how to put their special talents to use to help your team. A well balanced team with good communication will stand a better chance at surviving deep down in Hoxxes IV.

Driller portrait.png Playing as The Driller

The Driller’s primary responsibility is crowd control with his CRSPR Flamethrower, and using his Reinforced Power Drills to quickly create entrances and staircases to help others access difficult to reach locations or materials. The Driller is also armed with powerful Satchel Charges that can deal huge amounts of damage to his foes. His default throwable is the Impact Axe, capable of dealing significant damage to single targets.

Engineer portrait.png Playing as The Engineer

The Engineer has two powerful support tools, An LMG Gun Platform and a Platform Gun. Set up turrets to defend against swarms of enemy creatures, and use your Platform Gun to provide your team with ground to stand on and platforms to reach high up minerals. Team up with the Scout to reach resources that are high up on cave walls. His default throwable is the L.U.R.E., capable of attracting the attention of the hostile wildlife.

Gunner portrait.png Playing as The Gunner

The Gunner is equipped with a powerful powered minigun to protect the team from the monsters of the deep. The Gunner’s responsibility is all around defense. His Zipline Gun gives the whole team the ability to cross distant chasms and with holdable items. The Gunner is also equipped with a Shield Generator that he can throw to protect his team and recharge their shields. His default throwable is the Sticky Grenade.

Scout portrait.png Playing as The Scout

The Scout collects hard-to-reach ores using his Grappling Hook, and helps defend the team using his Deepcore GK2 and Jury-Rigged Boomstick, and launches flares using his Flare Gun to provide light in the darkness. His default throwable is the Inhibitor-Field Generator which slows down enemies and causes them to take more damage.

Ranking Up

Character Rank

Character badge.

As you play each of the game’s four classes, you will gain experience and ranks separately for each of the different classes, up to rank 25. Some weapon and equipment upgrades require you to have a certain rank before you can unlock them. Your current rank and experience progress are indicated at the top left of the screen below your Class Badge.

Player Rank

Your progress as a player is also tracked at the top right of the screen on the Player Badge, the blue gem which shows your name and player rank in title and number form, as well as your current credit balance. You rank up each time the blue gem fills all three of its sections up, and one section fills up each time you gain a rank with one of the four classes.

The player rank titles are as follows:

Rank Title
1 Greenbeard
2 Rock Hauler
3 Cave Runner
4 Stone Breaker
5 Pit Delver
6-7 Rookie Miner
8-9 Authorized Miner
10-11 Senior Miner
12-13 Professional Miner
14-15 Veteran Miner
16-17 Expert Miner
18-20 Elite Miner
21-23 Supreme Miner
24-26 Master Miner
27-30 Epic Miner
31-35 Legendary Miner
36-40 Mythic Miner
41-45 Stone Guard
46-50 Honor Guard
51-55 Iron Guard
56-60 Giant Guard
61-65 Night Carver
66-70 Longbeard
71-75 Gilded Master
76 and onward Lord of the Deep

Equipment

All dwarves start with a basic set of a primary and a secondary weapon, some grenades, a Pickaxe, throwable flares, basic armor and their respective special tools which are described above.

Usage and ammunition

Your weapons, grenades and special tools work like one would expect: If you fire/throw/use them, you spend ammunition of the respective tool.

Throwable flares refill over time at no cost. If you throw too many you will have to wait a short time until the next one is ready, but you will never have to stay in the dark for too long.

Your pickaxe can be used forever.

Your armor consists of two layers: An energy shield, which gets used up if you take damage but refills slowly if you don’t take any more for some time, and the bare skin of your dwarf («Hit Points») which gets exposed as soon as your shield gets used up completely and can only be healed with Red Sugar and at Resupply Pods.

Improvement

All of your equipment can be improved by buying modifications at the Equipment Terminal. Each object features multiple slots for mods which must be earned by leveling up with the respective class. For most slots multiple mods can be purchased — however, only one mod per slot can be used. This still leaves room for a hefty amount of personalization and improvement. Available mods can be found on the pages of the respective weapons.

Unlocking new gear

Beside the improvement of your starter set, each class has access to two additional primary weapons, one additional secondary weapon and two more grenade types. All of them must be earned and then purchased. While the grenades are only level locked (to prevent greenbeards from playing around with Cluster Grenades), the weapons must be earned by completing the corresponding assignment.

Assignments

An Assignment orders you on a short set of missions, which must be played and accomplished in a particular order (albeit not necessarily in direct succession) to fulfill the Assignment. Most assignments are in place to reward you with something unique in the game: new weapons, access to higher hazard levels or the Mineral Trading Terminal. Two assignment types deviate from this: Weekly Priority assignments, which are renewed every week, that pay a nice amount of credits Credit.png and crafting minerals upon completion; and Promotion assignments, which are unlocked when one of your dwarves reaches the maximum class level, and are used to promote the Dwarf and reset your class level (unlocked weapons and upgrades are kept).

Perks

Aside from improving your gear you can also improve yourself. This is realized with Perks. In your Cabin, at the Key Performance Indicator Terminal (screen at the wall), you can see your milestones (e.g. play 5 rounds in this biome). Upon completing a milestone, you can claim Perk Points Perk Pointswhich in turn can be invested in Perks. Perk Points and Perks are permanent and consistent across all classes. Your perks can be equipped at the Equipment Terminal.

See Also

  • Gunner
  • Scout
  • Engineer
  • Driller
  • Space Rig
  • Resources
  • Creatures
  • Missions
  • Controls
  • Tips, Tricks, and Strategies

This guide is intended to give basic gameplay advice to new players. For more help/tips, read the in-game Miner’s Manual, visit the official Deep Rock Galactic Discord server, and the Tips, tricks and strategies page.

Starting the game for the first time will launch the player immediately into a tutorial. This tutorial is optional and can be exited out of, it can also be revisited at any time using the Launch Tutorial button in the Miner’s Manual, under Getting Started > Basics. The tutorial will teach you the basics of the game and specifically the Gunner class.

Upon completing the short tutorial mission, you will be transported onto an orbital space station, the Space Rig. Here you can relax between missions, purchase vanity and equipment upgrades, begin and abort assignments, or drink at the Abyss Bar.

As a new player, you are required to complete a 10-mission-long assignment, named «Conquer Hoxxes IV», before you are allowed to access the various planetary regions of Hoxxes IV.

Assignment missions are marked with a small white diamond Icons Campaign Complete them to advance the assignment and receive Crafting Resource and Credit Credit rewards that you can use to upgrade your equipment or purchase items from the Accessory Shop.

Once you have completed the «Conquer Hoxxes IV» assignment, you are free to do whatever you want. Visit the various Planetary Regions to mine crafting resources, complete more assignments to unlock new weapons and terminals, purchase cosmetic items to become a fancy dwarf, or face challenging mutators for large Experience and Credit rewards.

Starting A Mission[]

Dwarven employees are dropped from the Space Rig onto Hoxxes IV to complete a variety of missions. After interacting with the Mission Terminal, you can select which planetary region to complete a mission in, what mission type to complete, and which game mode to play in. Stepping into the Drop Pod after selecting a mission will begin the launch countdown timer, and once it ends, you will be transported to the appropriate cave system to get the job done!

Planetary Regions[]

Currently Hoxxes IV has ten different areas to explore, with each area having a different look and different challenges to overcome. Only a handful will be available at any given time, with new missions in a different shuffled set of areas available every thirty minutes. In order to upgrade your equipment, you must visit the various regions in order to mine crafting resources from each region. The current planetary regions available are:

The Azure Weald is a chilly place, every bit as hostile as the rest of Hoxxes IV — but still, we cannot deny it is oddly beautiful. Dazzling bioluminescent clusters of lichen light up the darkness, illuminating this fertile and overgrown Region in flickering neon colors. Don’t let that lull you into a false sense of security however — the Azure Weald brings to mind the deep jungle, in all its splendor and horror — and much like its terrestrial counterparts, it is absolutely not out to make friends. Kill or be killed — that is the law in this place.
Among the most spectacular sights on Hoxxes IV, the aptly-named Crystal Caves are truly a sight to behold. Massive crystals erupt from every surface, glittering and twinkling in the dark. Alas, the larger crystals are mostly worthless silicate, but abundant deposits of valuable minerals dot the caves too.
We’re almost sorry to send employees in here, but the rewards are just too great to ignore. So therefore: Welcome to the Fungus Bogs! A truly awful region, built mostly from slime, mold, stinging insects, fungus, stinking mud, and corrosive lichen.
At least one of our xenogeologists quit in a rage when research started on this region. Instead of having conventional polar ice caps, and in violation of all physical laws we know of, the continental plates of Hoxxes rest on top of a planetwide permafrost layer several miles deep. As always, DRG recommends a «don’t ask» approach when dealing with the peculiarities of Hoxxes’ makeup.
Hollow Bough is a biological oddity that has the Science Department scratching their heads — this entire region of the planet is dominated by colossal, organic conglomerations resembling the inside of hollow trees. However, these structures are under attack by an invasive species of voracious vine-like plants, as much a threat to us as the planet itself. We recommend traversing these environs with extreme caution. The deep, dark folds of wood and bark house much more than a first glance lets on.
Whoever said plant life needs access to sunlight has obviously never visited Hoxxes. This region is dominated by what can best be described as a subterranean rainforest — masses of writhing, (mostly carnivorous) plant life, producing entire microcosms of life deep within the crust of the planet. Tread with care.
Ravaged by thousands of years of high-intensity gamma radiation, this region of the planet is now a veritable hellhole of radioactive ash and decrepit, mutated flora. Move with great care, and pay particular attention that you maintain full detox procedure upon return.
Among the deepest of our mining sites, the Magma Caves are a mellow 250-400 degrees and helpfully lit by the churning, molten innards of the planet. We advise that you do not touch anything not mandated by the mission objectives, as your employee insurance does not cover burns.
The Salt Pits of Hoxxes IV was once the location of a huge underground lake. It dried up billions of years ago and left huge crystallized deposits of red salt. Red salt — though worthless — tastes really good on Glyphid omelettes.
This region is dominated by windblasted and arid tunnels reaching dozens of miles below ground. The particular composition of the surrounding rock means practically no moisture, resulting in one of the driest regions on the planet. With water being so precious, the inhabiting wildlife is particularly aggressive, ravenous for whatever fluids reside within their prey.

Mission Types[]

Once you’ve selected an area, you’ll be given a list of mission types currently available in that area. Each mission has a Primary Objective and a Secondary Objective, as well as a Mission Length and a Cave Complexity. Sometimes two missions of the same type will be offered, but with such different objectives that they will play very differently, so take note! The current Mission Types are:

Mining expedition icon Mining Expedition

Your main objective is to collect Morkite. You will be dropped into the top of a linear cave system, which brings you through multiple large caves and tight tunnels to gather the required minerals, before making your way back to a the Drop Pod to make your escape.

Egg collection icon Egg Hunt

Your main objective is to locate and deposit a specific number of Alien Eggs into the M.U.L.E.. The mission takes place in a nonlinear cave system, and you can collect the eggs in any order. The Alien Eggs are surrounded by dull, pink, organic material that can be mined to free them. Beware, as breaking the eggs out of the organic matter will summon enemies, potentially even an entire swarm.

Refining icon On-site Refining

Your main objective is to refine Liquid Morkite using Pumpjacks and the On-site Refinery. Mission control will drop you into a nonlinear cave system, which has generation similar to Point Extraction. Set up pipes from the On-site Refinery to the Pumpjacks, refine the Liquid Morkite, protect and repair the pipes, and get out.

Salvage icon Salvage Operation

Your main objective is to reattach the broken off legs of 2-3 Mini-M.U.L.Es, establish an Uplink between the derelict Drop Pod and the Space Rig, refuel the Drop Pod with fresh Fuel Cells, and survive while the Drop Pod powers up.

Point extraction icon Point Extraction

Your main objective is to collect Aquarqs in the cave surrounding the Mine Head, which is protected by turrets mounted on the main platform of the Mine Head, while being attacked by waves of enemies and periodic larger swarms. Once you have deposited all your Aquarqs, launch the Mine Head and wait for Mission Control to send in the Drop Pod. Get in and make your escape back to the Space Rig.

Escort icon Escort Duty

Your main objective is to protect and refuel the Drilldozer as she drills from cave to cave before reaching the Ommoran Heartstone shell, where she will extract the Ommoran Heartstone itself. Be ready for a tough fight. The Heartstone won’t give itself up without a fight, and the bugs definitely don’t want you there either. Once you have secured the Heartstone in the M.U.L.E, call in the Drop Pod and make your way back through the tunnels created by the Drilldozer.

Elimination icon Elimination

Your main objective is to find and eliminate two or three Dreadnoughts, which are maturing in their cocoons until you pop them. Eliminate them before they can turn into something even worse. After they’re all dead, make your way back to a landing zone for extraction via the Drop Pod. Make sure to bring plenty of ammo. They can take a punch.

Mutators[]

Mutators are special events which may modify the mission for better, for worse, or for both. These can vary from the dwarves having greatly increased movement speed to exploder infestations. Warnings are negative mutators and anomalies are positive or neutral mutators.

Warnings

Cave Leech Cluster Warning Cave Leech Cluster: There will be many more Cave Leeches on the ceiling.

Exploder Infestation! Warning Exploder Infestation!: Glyphid Exploders will spawn more frequently and in larger groups.

Haunted Cave Warning Haunted Cave: You will be pursued by an invisible, unkillable monster.

Lethal Enemies Warning Lethal Enemies: Physical damage by enemies is doubled.

Low Oxygen Warning Low Oxygen: You will need to return to Molly or other sources of oxygen or else choke on toxic air.

Mactera Plague Warning Mactera Plague: Macteras will spawn more frequently and in larger groups.

Parasites Warning Parasites: All medium sized and larger enemies will spawn carnivorous parasites upon death.

Regenerative Bugs Warning Regenerative Bugs: All enemies replenish their health if they do not take damage for a few seconds.

Shield Disruption Warning Shield Disruption: Player shield is disabled.

Elite Threat Warning Elite Threat: Elite enemies will spawn in this level.

Swarmageddon Warning Swarmageddon: Swarmers will spawn more frequently and in larger groups.

Anomalies

Critical Weakness Anomaly Critical Weakness: Enemy weak spots increase damage even further.

Triple XP Anomaly Double XP: Doubles the experience points you gain at the end of the mission

Gold Rush Anomaly Gold Rush: Large gold veins will appear more frequently.

Golden Bugs Anomaly Golden Bugs: Every kill will drop 1 unit of gold.

No Fall Damage Anomaly Low Gravity: Significant reduction to gravity but you can still receive fall damage.

Mineral Mania Anomaly Mineral Mania: Crafting minerals will be more common.

Rich Atmosphere Anomaly Rich Atmosphere: You will move much faster, will be able to sprint while carrying large minerals, and your voice will be higher pitched.

Volatile Guts Anomaly Volatile Guts: Enemies explode when killed, dealing damage to Dwarves and other bugs.

Cavern Combat[]

As you explore the caves you’ll encounter various creatures, including Glyphids, flying Mactera, Cave Leeches, Spitball Infectors, and many others. Periodically, Mission Control will announce that they have detected an incoming swarm, and large numbers of enemies will converge on the Dwarven Employees’ location for a fight. Make sure you are ready!

If you are low on ammunition, you can order a Resupply Pod for Nitra 80 Nitra.

Understanding Your Role[]

A good team can be made up of any combination of Dwarven employees, but it’s important to understand what makes each one unique, and how to put their special talents to use to help your team. A well balanced team with good communication will stand a better chance at surviving deep down in Hoxxes IV.

Driller portrait Playing as The Driller[]

The Driller’s primary responsibility is crowd control with his CRSPR Flamethrower, and using his Reinforced Power Drills to quickly create entrances and staircases to help others access difficult to reach locations or materials. The Driller is also armed with powerful Satchel Charges that can deal huge amounts of damage to his foes. His default throwable is the Impact Axe, capable of dealing significant damage to single targets.

Engineer portrait Playing as The Engineer[]

The Engineer has two powerful support tools, An LMG Gun Platform and a Platform Gun. Set up turrets to defend against swarms of enemy creatures, and use your Platform Gun to provide your team with ground to stand on and platforms to reach high up minerals. Team up with the Scout to reach resources that are high up on cave walls. His default throwable is the L.U.R.E., capable of attracting the attention of the hostile wildlife.

Gunner portrait Playing as The Gunner[]

The Gunner is equipped with a powerful powered minigun to protect the team from the monsters of the deep. The Gunner’s responsibility is all around defense. His Zipline Gun gives the whole team the ability to cross distant chasms and with holdable items. The Gunner is also equipped with a Shield Generator that he can throw to protect his team and recharge their shields. His default throwable is the Sticky Grenade.

Scout portrait Playing as The Scout[]

The Scout collects hard-to-reach ores using his Grappling Hook, and helps defend the team using his Deepcore GK2 and Jury-Rigged Boomstick, and launches flares using his Flare Gun to provide light in the darkness. His default throwable is the Inhibitor-Field Generator which slows down enemies and causes them to take more damage.

Ranking Up[]

Character Rank[]

Character badge.

The character badge.

As you play each of the game’s four classes, you will gain experience and ranks separately for each of the different classes, up to rank 25. Some weapon and equipment upgrades require you to have a certain rank before you can unlock them. Your current rank and experience progress are indicated at the top left of the screen below your Class Badge.

Player Rank[]

Player Badge

The player badge.

Your progress as a player is also tracked at the top right of the screen on the Player Badge, the blue gem which shows your name and player rank in title and number form, as well as your current credit balance. You rank up each time the blue gem fills all three of its sections up, and one section fills up each time you gain a rank with one of the four classes.

The player rank titles are as follows:

Rank Title
1 Greenbeard
2 Rock Hauler
3 Cave Runner
4 Stone Breaker
5 Pit Delver
6-7 Rookie Miner
8-9 Authorized Miner
10-11 Senior Miner
12-13 Professional Miner
14-15 Veteran Miner
16-17 Expert Miner
18-20 Elite Miner
21-23 Supreme Miner
24-26 Master Miner
27-30 Epic Miner
31-35 Legendary Miner
36-40 Mythic Miner
41-45 Stone Guard
46-50 Honor Guard
51-55 Iron Guard
56-60 Giant Guard
61-65 Night Carver
66-70 Longbeard
71-75 Gilded Master
76 and onward Lord of the Deep

Equipment[]

All dwarves start with a basic set of a primary and a secondary weapon, some grenades, a Pickaxe, throwable flares, basic armor and their respective special tools which are described above.

Usage and ammunition[]

Your weapons, grenades and special tools work like one would expect: If you fire/throw/use them, you spend ammunition of the respective tool.

Throwable flares refill over time at no cost. If you throw too many you will have to wait a short time until the next one is ready, but you will never have to stay in the dark for too long.

Your pickaxe can be used forever.

Your armor consists of two layers: An energy shield, which gets used up if you take damage but refills slowly if you don’t take any more for some time, and the bare skin of your dwarf («Hit Points») which gets exposed as soon as your shield gets used up completely and can only be healed with Red Sugar and at Resupply Pods.

Improvement[]

All of your equipment can be improved by buying modifications at the Equipment Terminal. Each object features multiple slots for mods which must be earned by leveling up with the respective class. For most slots multiple mods can be purchased — however, only one mod per slot can be used. This still leaves room for a hefty amount of personalization and improvement. Available mods can be found on the pages of the respective weapons.

Unlocking new gear[]

Beside the improvement of your starter set, each class has access to two additional primary weapons, one additional secondary weapon and two more grenade types. All of them must be earned and then purchased. While the grenades are only level locked (to prevent greenbeards from playing around with Cluster Grenades), the weapons must be earned by completing the corresponding assignment.

Assignments[]

An Assignment orders you on a short set of missions, which must be played and accomplished in a particular order (albeit not necessarily in direct succession) to fulfill the Assignment. Most assignments are in place to reward you with something unique in the game: new weapons, access to higher hazard levels or the Mineral Trading Terminal. Two assignment types deviate from this: Weekly Priority assignments, which are renewed every week, that pay a nice amount of credits Credit and crafting minerals upon completion; and Promotion assignments, which are unlocked when one of your dwarves reaches the maximum class level, and are used to promote the Dwarf and reset your class level (unlocked weapons and upgrades are kept).

Perks[]

Aside from improving your gear you can also improve yourself. This is realized with Perks. In your Cabin, at the Key Performance Indicator Terminal (screen at the wall), you can see your milestones (e.g. play 5 rounds in this biome). Upon completing a milestone, you can claim Perk Points Perk Pointswhich in turn can be invested in Perks. Perk Points and Perks are permanent and consistent across all classes. Your perks can be equipped at the Equipment Terminal.

See Also[]

  • Gunner
  • Scout
  • Engineer
  • Driller
  • Space Rig
  • Resources
  • Creatures
  • Missions
  • Controls
  • Tips, Tricks, and Strategies

Sad_Story

Deep Rock Galactic, вероятно, является одной из лучших кооперативных игр FPS. У каждого класса есть своя роль в игре. В этом гайде мы расскажем вам несколько важных советов для игры за инженера!

Руководство для продвинутых инженеров

Итак, вы знаете основы Инженера. У вас есть два вида оружия: турель и пулемет, а также танцевальная граната. Вы, вероятно, уже выполнили несколько миссий и разблокировали некоторые другие виды оружия для инженера, такие как SMG или Breach Gun. Когда вы дойдете до этого момента, вы увидите, что для инженера есть гораздо больше возможностей, так что давайте рассмотрим их. Начнем с оружия, которое можно выбрать для миссий.

Орудийная платформа LMG

Также известная как турель, обычно это единственный предмет в наборе инженера, о котором многие забывают. У вас может быть как одна сильная турель, так и две турели чуть слабее. Вы также можете улучшить ее, чтобы иметь возможность быстрого развертывания, если вам нравится играть в роли боевого инженера из Team Fortress 2, где вы всегда переустанавливаете свою башню.

Последняя пара улучшений может быть либо усилением урона башни, либо системой Hawkeye, которая увеличивает дальность действия. Рекомендуем последний, так как он может покрыть большую площадь.

Платформенный пистолет

Следующим элементом вашего набора является пистолет-платформа, также известный как защитная пена или вещь, которую разведчик всегда просит вас использовать. Это оружие является «мобильностью» инженера. Вы можете сделать с их помощью короткие мосты, лестницу на более высокую аварийную посадочную площадку с апгрейдом уровня 2, так как она уменьшает урон от падения.

Рекомендуем брать с собой максимум патронов, так как эта штука может быть чрезвычайно полезна как в соло, так и в кооперативе, вы не хотите, чтобы платформы закончилась и вы окажетесь первым, кто попросит пополнить боекомплект.

Гранаты

У инженера, как и у других классов, есть 4 разные гранаты. Та, с которой вы начинаете, уже довольно хороша, поскольку это приманка, которую вы можете бросить, чтобы отпугнуть жуков. Хотите заставить Преторианца или Угнетателя смотреть в другую сторону? Используйте приманку и наблюдайте, как большой жук покажет вам свое слабое место!

Плазменная граната не особо полезна. Однако ее можно легко использовать для очистки волн или нанесения огромного урона, если использовать ее правильно.

Мина предназначена для людей, которым нравится быть настоящим боевым инженером, бросать их в область, через которую, как вы знаете, пройдут враги, и смотреть, как они взрываются.

С.С.Г. это новейшая граната и она занимает высшую позицию в списке. Ее хорошо сочетать его с LOKI Smart Rifle, так как у обоих одинаковая идея. Зачем прицеливаться, если твоя граната летит во врага? Бросьте SSG на землю, и она превратится в дронов-рипперов, которые на короткое время будут атаковать все вокруг вас.

Оружие и снаряжения

Для каждого класса есть 3 основных и 3 дополнительных оружия. Вы можете подумать, что это слишком мало, но потом вы узнаете, что у каждого есть разные моды. Не говоря уже о разных улучшениях для тех, у кого уже есть продвинут класс. Тогда вы сможете увидеть, насколько сложно выбрать комплект оружия в Deep Rock Galactic.

Рекомендуем начать с более общей сборки, которая использует умную винтовку LOK-1 и Breach Cutter в качестве оружия. Эта сборка может справиться с широким спектром угроз, а умная винтовка с улучшением Explosive Chemical Rounds действительно помогает расчищать даже волны более сильных врагов.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Аллервет для собак инструкция по применению цена
  • Брал 500 таблетки инструкция по применению
  • Лекарство физиотенз инструкция по применению цена отзывы аналоги цена
  • Адмирал инсектицид инструкция по применению цена
  • Линебакт симбиотик форте инструкция по применению