Not for broadcast руководство

Симулятор режиссёра прямого эфира Not for Broadcast предлагает игроку не только потешаться над своими виртуальными коллегами, невпопад переключая камеры и запикивая их слова, но и поучаствовать в историb о влиянии медиа на жизнь людей. Кратко рассказываем о том, какие концовки есть в этой необычной игре и как их получить.

Несмотря на то, что мы не будем вдаваться в детали, в руководстве содержатся спойлеры. Поскольку эта игра с большим упором на историю, рекомендуем читать с осторожностью.

 

Сколько концовок в Not for Broadcast?

Всего игра предлагает 4 эпилога, каждый из которых имеет от трёх до четырёх вариаций в зависимости от принятых решений на протяжении игры и в самом конце:

  1. Финал A — 3 вариации.
  2. Финал B — 4 вариации.
  3. Финал C — 3 вариации.
  4. Финал D — 4 вариации.

Далее рассказываем о том, как получить каждый из вариантов эпилога.

Гайд: Концовки в Not for Broadcast

Финал А

Условия:

  • день 296 — не включайте рекламу, о которой попросит Дженни;
  • день 912 — не помогайте оппозиции.

Варианты финала зависят от того, пустите ли вы в эфир материалы с кассеты Боузмана.

  1. «Светлое будущее» — покажите кассету.
  2. «Всеобщий упадок» — не показывайте кассету (если общество поддерживает оппозицию).
  3. «Неизбежный прогресс» — не показывайте кассету (если общество симпатизирует власти).

Гайд: Концовки в Not for Broadcast

Финал В

Условия:

  • день 296 — включите рекламу, о которой попросит Дженни;
  • день 912 — не помогайте оппозиции.

Варианты финала зависят от того, пустите ли вы в эфир материалы с кассеты Джереми.

  1. «Лучший Джереми» — покажите кассету (если общество на стороне действующей власти).
  2. «Несправедливость Джереми» — покажите кассету (если общество поддерживает оппозицию).
  3. «Суждение Джулии» — не показывайте кассету (если общество симпатизирует оппозиции)
  4. «Новый лист» — не показывайте кассету (если люди за «Прогресс»).

Гайд: Концовки в Not for Broadcast

Финал С

Условия:

  • день 296 — не включайте рекламу, о которой попросит Дженни;
  • день 912 — помогите оппозиции.

Варианты финала зависят от того, пустите ли вы в эфир материалы с кассеты Джулии.

  1. «Смена караула» — покажите кассету (если общество за оппозицию).
  2. «Торжество хаоса» — покажите кассету (если общественное мнение на стороне «Прогресса»).
  3. «Дурацкое развлечение» — не показывайте кассету.

 

Гайд: Концовки в Not for Broadcast

Финал D

Условия:

  • день 296 — включите рекламу, о которой попросит Дженни;
  • день 912 — помогите оппозиции.

Варианты финала зависят от того, пустите ли вы в эфир материалы с кассеты Джереми.

  1. «Аккорд согласия» — покажите кассету.
  2. «Обновлённый мандат» — не показывайте кассету, общественное мнение при этом должно быть на стороне действующей власти.
  3. «Середина» — не показывайте кассету, люди при этом должны быть настроены нейтрально.
  4. «Под новым руководством» — не показывайте кассету, народ при этом должен быть на стороне оппозиции.

Гайд: Концовки в Not for Broadcast

Как манипулировать общественным мнением в Not for Broadcast

Как поддержать режим «Прогресса»?

  1. Всегда включайте в эфир рекламу от провластной партии, игнорируйте Алана Джеймса.
  2. Старайтесь показывать «Прогресс» в исключительно лучшем свете.
  3. Между эфирами ведите себя как максимально добропорядочный гражданин и «работник месяца»: к примеру, не отдавайте свой паспорт, когда вас об этом попросит близкий человек.

Как поддержать оппозицию?

Если хотите, чтобы власть сменилась, придётся делать противоположное тому, что описано выше.

  1. Показывайте рекламу Алана Джеймса и игнорируйте ролики «Прогресса».
  2. Показывайте «Прогресс» в худшем свете и оппозицию — в выгодном.
  3. Между эфирами старайтесь больше внимания уделять семье и близким.

Как получить нейтралитет в Not for Broadcast?

  1. Запустите одинаковое количество реклам провластной партии и Алана Джеймса.
  2. Постарайтесь беспристрастно показывать обе стороны конфликта.
  3. Между эфирами соблюдайте баланс между семьёй и работой.

Stub This article is a stub. You can help the Not For Broadcast Wiki by expanding it.

This page serves as a basic how to play guide for Not For Broadcast. Feel free to edit this guide with any tips, tricks, and suggestions.

HTPLogoLight

HTPLogoDark

Basic Gameplay[]

BGLogoLight

BGLogoDark

Broadcast Days[]

BDLogoLight

BDLogoDark

The player controls how the news is broadcasted. They have to decide which camera to use and what to show on screen. There are many things to pay attention to and many mechanics to function.

At the beginning of the day the player has to flip every switch on and choose three adverts. Some adverts matter to the story and some don’t have any effect on the overall outcome. After these are done, they have to choose the adequate screen to broadcast and wait till the news start.

There are three segments each day with different layouts and challenges. It’s the player’s task to provide an enjoyable news broadcast and raise the viewers till the end of the program. If the player fails to do so and they lose a significant amount of viewing, it’s game over. However, that is very difficult to do and it requires a ton of mistakes and inattention.

Viewer ratings are increased by:

  • Interesting editing
  • Getting reaction shots and people talking right
  • Censoring properly
  • Avoiding interference

Viewer ratings are decreased by:

  • Choosing a wrong screen
  • Lingering on shots
  • Frantic switching
  • Not censoring or using the censor when there’s no need for it
  • Putting on an advert too early or too late
  • Getting interference

After each segment, the game gives a grade and an opportunity to replay that segment. While an ad is playing, the player usually doesn’t have to do anything, unless they decide to change the upcoming adverts. Sometimes they get a phone call with some additional information about next segments or circumstances. After the signal comes back, the player can choose the appropriate screen and resume playing normally.

At the end of each broadcast day, the player goes into the archives where there’s an opportunity to check the broadcast, the rushes and the adverts out and watch them. This is optional and only ‘obligatory’ on the first day (it’s in quotes because the player doesn’t have to watch the entirety, they can quit after putting in the tape instantly).

Non-Broadcast Days[]

NBDLogoLight

NBDLogoDark

Alex Winston has a life outside the Broadcast Room which has some dilemmas that need to be solved by the player. Referred to in-game as ‘Incidents’, these are presented through interactive text overlaid on a three-dimensional background that relates to the scenes being described. In Incidents, the player gets to interact with Alex Winston’s family, their employer Channel One, and various other groups. Choosing certain options matter and can affect relationships with characters, as well as having an impact on future Incidents and Broadcasts.

Controls[]

CtrlLogoLight

CtrlLogoDark

While controls can be manually re-configured in the settings, the default controls are as follows:

  1. The four main screens can be switched by clicking with the mouse or pressing buttons ‘1/2/3/4’ on the keyboard.
  2. Censoring a swearword is done by pressing the red ‘Censor’ button or pushing ‘space’ on the keyboard.
  3. Handling interference can be done by moving the knob or scrolling with the mouse wheel.
  4. Choosing a headline is done by clicking either button ‘A’ or ‘B’ under the four screens. These are done at the first segment on the second and third day (so far in the early access).
  5. Looking around can be done by ‘WASD’ or the arrow keys on the keyboard. Moving the cursor will not cause the character to look a certain direction.
  6. Putting in adverts is done by clicking an advert tape and dragging it to the VHS player. The order of adverts is determined by the location of the players. Tapes can be ejected by pressing the eject button on the player. The ads can be played in any order by pressing the play buttons on the right side.

Tips And Tricks[]

  1. It’s highly recommended to use the keyboard controls for some prompts instead of the mouse. These all make the game less tedious and result in having a faster reaction to everything.
  2. If you’re caught up with a mistake you made, don’t start switching cameras frantically as that will rapidly decrease viewership. If you really need to restart the segment, either replay it once the segment finishes, or quit the broadcast and reload the segment in the Main Menu.
  3. Don’t glue your eyes to the screens as there are always other things to focus on, like the audio, the clock, and interference. Stay aware of those things and actively listen to what people say in the broadcast. Jeremy and Megan always announce an advert break so if you just pay attention to the audio, you’ll catch it.

See Also[]

  • Update History
  • System requirements

Подробное прохождение всех эпизодов игры, выход на все концовки

Прохождение Not For Broadcast — гайд по игре

Все эпилоги и концовки Not For Broadcast

ИСХОД 1 — НАХОДКА БОУЗМАНА

Условия:

  • Джереми убит в Дне 296 «Зной» (Не включайте рекламу по просьбе Дженни)
  • Алан убит в Дне 912 «Восстание» (Не помогайте Перебою)

Что произойдёт?

Джулия принимает звонки со всей территории и отвечает на вопросы и жалобы людей. Третий звонящий интересуется, почему выборы приостановлены, на что Джулия отвечает, что она не может доверить людям право выбора наилучшей кандидатуры. Потом сообщаются результаты конкурса на Гимн Территории, который рекламировался в Дне 1975. В студию приходит Хелен Джадж со своим мужем Грегори, который стал её рабом на побегушках. Теперь она оперная певица, и сейчас исполнит победивший Гимн Территории.

Перед её выступлением Боузман загрузит кассету в камеру 3, и у вас будет 10 секунд чтобы переключиться на неё, если хотите.

Если показать кассету, на ней вы увидите как правительственный главврач сообщает Джулии о том что противозачаточные средства загрязняют продукты питания в Универсальных Центрах Меню. Она приказывает всё это скрыть от народа, впоследствии обвинить в бесплодии ядерные взрывы из Дня 371, а также приказывает похитить и возможно убить всех учёных, имеющих отношение к разработке контрацепционных программ (это объясняет «Академический Исход» упомянутый в Дне 713.

Концовки:

  • Светлое будущее — Показать кассету Боузмана
  • Всеобщий упадок — Не показывать кассету Боузмана; Общество поддерживает Перебой
  • Неизбежный прогресс — Не показывать кассету Боузмана; Общество поддерживает Прогресс

ИСХОД 2 — ПРОТИВОСТОЯНИЕ С ДЖУЛИЕЙ

Условия:

  • Джереми должен выжить в Дне 296 «Зной» (Включите рекламу, когда Дженни попросит)
  • Алан убит в Дне 912 «Восстание» (Не помогайте Перебою)

Что произойдёт?

Джулия отвечает на звонки с вопросами людей по всей территории. Вторым звонящим окажется Джереми, после чего он появится в студии как неожиданный гость. Он начнёт допрашивать Джулию по поводу 14 миллионов смертей от ядерных взрывов в Дне 371 и последующих 2.5 миллиона мёртворождённых и «нежизнеспособных» из-за бесплодия детей.

Потом Джереми попросит Дженни загрузить кассету на камеру 4, и у вас будет 10 секунд чтобы переключиться на неё, если хотите.

Если показать кассету, на ней будет яростный спор Джулии и Питера. Как и предполагалось из варианта интервью с пьяным Питером в Дне 371, он ничего не знал о планах Джулии по детонации ядерных боеголовок в городах по континенту и громко выражает страх и негодование от действий второго Премьер-Министра за его спиной. Как только Питер уходит из комнаты, Джулия звонит секретным службам чтобы подстроить убийство Питера.

Возможные концовки:

  • Лучший Джереми — Не показывать кассету Джереми; Общество поддерживает Прогресс
  • Новый лист — Показать кассету Джереми; Общество поддерживает Прогресс
  • Несправедливость Джереми — Не показывать кассету Джереми; Общество поддерживает Перебой
  • Суждение Джулии — Показать кассету Джереми; Общество поддерживает Перебой

ИСХОД 3 — ПОЯС ШРЁДИНГЕРА

Условия:

  • Джереми умер в день 296 (не включать рекламу, когда Дженни просит об этом);
  • Алан выжил в день 912 (помочь Перебою с революцией)

Что произойдёт?

Почти тотчас после рекламы Алан врывается в студию с ещё двумя вооружёнными людьми. На нём пояс смертника. он берёт всех в студии в заложники и убивает Колина, чтобы вынудить Джулию отвечать на его вопросы; та говорит, что подготовила плёнку к проигрыванию на экране 4. У игрока есть 10 секунд, в течение которых он может выбрать, пустить ли плёнку в эфир.

Если показать кассету, видим встречу руководства Перебоя бывший министр иностранных дел Иркистана Иван Водович, генерал Мастерс, бывший премьер-министр Джейкоб Хамильтон-Манн. Они обсуждают планы относительно территорий, «освобождённых» Прогрессом.

Концовки:

  • Смена караула — Показать плёнку Джулии, общественное мнение на стороне Перебоя
  • Торжество хаоса — Показать плёнку Джулии, общественное мнение на стороне Прогресса
  • Дурацкое развлечение — Не показывать плёнку Джулии.

ИСХОД 4 — МЕСТЬ ДЖЕРЕМИ

Условия:

  • Джереми должен выжить в Дне 296 «Зной» (Включите рекламу, когда Дженни попросит)
  • Алан выжил в день 912 (помочь Перебою с революцией)

Что произойдёт?

Джулия собирается отвечать на звонки телезрителей, но в студии нет связи. Алан врывается в студию с тремя вооружёнными людьми. Удостоверившись в безопасности, Алан говорит одному из них, что всё в порядке; тот показывает лицо — это не кто иной, как Джереми, он просит Алана позволить Робин и Лжепатрику покинуть студию.

Затем Джереми расскажет, что добавление пищеблоком в еду специальных компонентов явлеятся причиной массового бесплодия, после чего попросит Дженни вывести на четвёртый экран принесённую им плёнку. У игрока будет 10 секунд, в течение которых он может выбрать, пустить ли плёнку в эфир.

Если показать кассету, видим встречу Джереми с лидерами Перебоя (бывший министр иностранных дел Иркистана Иван Водович, генерал Мастерс, бывший премьер-министр Джейкоб Хамильтон-Манн). Они обсуждают, почему Джереми им важен, а также упоминают, что основными источниками их финансирования являются наркотрафик и торговля людьми и что планируют устранить Алана, когда Прогресс будет повержен.

Концовки:

  • Аккорд согласия — Показать плёнку Джереми
  • Обновлённый мандат — Не показывать плёнку Джереми, общественное мнение на стороне Прогресса
  • Середина — Не показывать плёнку Джереми, общественное мнение нейтрально
  • Под новым руководством — Не показывать плёнку Джереми, общественное мнение на стороне Перебоя

Блок-схема прохождения Not For Broadcast

Блок-схема прохождения Not For Broadcast

Игра из гайда

Not For Broadcast

  • Платформа: PC
  • Жанр: Simulator
  • Дата релиза 25 января 2022

Больше интересных статей

Анонсирован новый файтинг Mortal Kombat 1

В разработке находится новый хоррор Deppart, похожий на Unrecord

Вероятно, GTA 6 выйдет не раньше весны 2024 года

Авторы Street Fighter 6 посвятили новое видео социальному хабу

Вышел финальный трейлер игры Diablo 4 перед грядущим релизом

Как получить все достижения в Live & Жуткий DLC для Not For Broadcast.

Содержание

  1. Как получить все Live & Достижения Spooky DLC
  2. Общая информация
  3. Акт 1
  4. Акт 2
  5. Акт 3
  6. Дополнительные руководства:

Как получить все Live & Достижения Spooky DLC

Общая информация

В настоящее время существует 9 достижений для этого DLC. Я выделил три акта, чтобы было понятно, в какой момент вы можете получить каждое достижение. Возможно, вам придется выполнить дополнительные шаги в предыдущих действиях, чтобы получить его, поэтому будьте внимательны с самого начала.

Вы можете получить все достижения за 3 прохождения от начала до конца. Или можно переиграть пару эпизодов.

По всей видимости, для 2-го акта жертвы атак призраков могут быть выбраны случайным образом. В итоге вам нужно отдать призраку 3 из 4 жертв. Первый “убитый” жертва окажется в Убежище. Последний выживший – в проекционном зале. Помните об этом для успешного завершения.

Акт 1

Не прикасайтесь ко мне! <п>Быстрее всего получить. Когда Дайан звонит и говорит вам не связываться со SpiritJammer, вам нужно сделать прямо противоположное. Просто переключите любой переключатель и послушайте ее реакцию.

Кошелек, полный сокровищ

Решите судьбу Брента Бэкфлипа.

Выберите сцену (с мегафоном) в качестве третьей комнаты (предыдущие варианты не имеют значения).

Незабываемое имущество

Установить Сесила Слоана& #8217;опасное прошлое.

Выберите магазин реквизита (с гантелями) в качестве третьей комнаты (предыдущие варианты не имеют значения).

Падение с Грейс?

Узнайте причину падения каскадера.

Выберите костюмерную (с вешалкой) в качестве третьей комнаты (предыдущие варианты не имеют значения). Вы должны получить первую восстановленную кассету здесь.

Акт 2

Живой вопрос

Разгадай тайну несчастного пожара.

Здесь вам нужно закончить этот акт с Патриком в Проекторной комнате и Холли в Хранилище. Патрик должен быть спасен и в конечном итоге стать последним выжившим, если вы спасли кого-то еще. Холли должна быть вашей первой “убитой” жертва, поэтому спасите любую жертву атаки призрака перед ней. Другие варианты не имеют значения, пока выполняются эти два условия. Вы должны получить вторую восстановленную кассету здесь.

Акт 3

Кажется, мне стало холодно

Завершить Live & Spooky Bannon Special.

Просто получите любую концовку в финале третьего акта.

Смертельное возмездие

Если вашей первой жертвой атаки призрака стал кто-то, кроме Холли, вы можете расслабиться и ничего не делать с SpiritJammer. Пока вы не спасаете Патрика, с вами все в порядке.

Если вашей первой жертвой нападения призрака стала Холли, вы должны спасти ее. Потому что быть “убитым” сначала она оказывается в Хранилище, и это приводит вас к другому достижению.

Дождитесь финала, чтобы получить достижение.

Близко, но нет сигары <р>Не следует разгадывать первую загадку. В 1-м акте выберите любую комнату, кроме Костюмерной, в качестве третьего выбора.

Вы должны закончить 2-й акт с Холли в Убежище. Холли должна быть вашей первой “убитой” жертва, поэтому спасите любую жертву атаки призрака перед ней. Другие варианты не имеют значения, пока выполняется это условие.

Дождитесь финала, чтобы получить достижение.

Отметить, где это необходимо.

Здесь нужно восстановить все 3 ленты.

  • В 1-м акте выберите Комнату костюмов (с вешалкой) в качестве третьего варианта (остальные варианты не имеют значения) – вы получите первую кассету.
  • Вы должны закончить 2-й акт с Патриком в комнате с проектором и Холли в Убежище. Патрик должен быть спасен и в конечном итоге стать последним выжившим, если вы спасли кого-то еще. Холли должна быть вашей первой “убитой” жертва, поэтому спасите любую жертву атаки призрака перед ней. Другие варианты не имеют значения, пока выполняются эти два условия. Вы получите вторую кассету.
  • В третьем акте Холли автоматически собирает последнюю кассету. Дождитесь финала, чтобы получить хорошую концовку и достижение.

Дополнительные руководства:

  • Not For Broadcast – Как найти и удалить файлы сохранения
  • Не для трансляции – Полное гайд по достижениям
  • Не для трансляции – Как решить проблему с белым экраном
  • Не для трансляции – Гайд по эпилогам (как разблокировать все эпилоги)
  • Не для трансляции – Как получить семейное достижение

Stub This article is a stub. You can help the Not For Broadcast Wiki by expanding it.

This article is a list of loading screen tips in Not For Broadcast, that appear when loading a save file or transitioning into a broadcast level.

Broadcast Tips[]

  • Use the clock to time your ad breaks perfectly.
  • Editing too quickly will annoy the audience and they’ll switch off.
  • Select a screen before the broadcast starts, don’t wait til you’re live!

Device Tips[]

  • Equipment not working? Check that the power’s on!
  • You can use the number keys on the keyboard to select screens one to four.
  • You can use the mouse wheel to change or move your interference wave, keeping your pointer free for more important matters.
  • You can hold down the space bar to apply a beep, and use the display above the bleep button to time things perfectly.
  • The fan switch is broken — turn it back on if you’re overheating.
  • You can use the Temperature Guage to keep an eye on your valves.
  • The blue wave on the Sound Desk shows you what the government ‘advises’ you to censor…
  • Disrupt may try to hack the broadcast. Broadcast their message by matching the orange frequency wave.

Story Tips[]

  • Different things will happen on the news depending on how you behave at work and at home.
  • Your wealth is affected by your choices at home and at work.
  • The adverts you choose to play will increase the value of the company making the product… and possibly more…
  • How you portray celebrities will influence their lives.
  • The sound effects you add won’t affect your audience, but the actors might remember…
  • How the public reacts to your headlines will affect what happens in the world.
  • Channel One’s opinion of you matters. You’ll see it after every broadcast.
  • Pro-government censoring won’t alter your broadcast score. But it will be noticed.

Character Tips[]

  • Jeremy Donaldson is the country’s most popular and trusted news anchor. For now…
  • Julia Salisbury, a prominent media-savvy barrister, is one of the leaders of the Advance party.
  • Peter Clement, a TV personality with a highly popular DIY show, is one of the leaders of the Advance party.
  • Former Prime Minister Jacob Hamilton-Mann called the election after a sex scandal led to calls for his resignation.
  • I wonder what would happen if the world knew how awful Blunderclatch really is?
  • Geoff Algebra is a married maths teacher.
  • Geoff is just the worst.
  • Geoff De Plume writes terrible plays from his capital penthouse.
  • Tommy Harris cares way too much about getting laughs. I wonder…

Customization Tips[]

  • Remap your controls to customise your workstation.
  • Play your way! Customise the difficulty of individual mechanics or remove them entirely in the Options menu.
  • Turn off the subtitles at any time from the Pause Menu.
  • You can change the interference sensitivity in the Options menu.
  • You wanted it, you got it! Full fast forward and rewind controls are now available in the Archive.
  • Enjoy a stress-free edit in Story Mode.
  • Turn on Hardcore Mode in Options to hide all the helpful info for that ‘stress-induced-heart-attack’ feeling.

Additional Content Tips[]

The Telethon[]

  • Play ‘The Telethon’, an entire bonus broadcast, in the Extras menu.

Live & Spooky[]

  • Live & Spooky is a late night paranormal investigation show. Its viewing figures are debatable.
  • Live & Spooky is co-hosted by supernatural scientist Amara Ahmed PHD (Phantom Hunting Diploma).
  • Wayne de Spiritwhistle is a psychic medium who claims he can talk to the dead. Yeah, and my dog can do long division.
  • Graham Bannon shot into the public eye when the unlikely talent received unprecedented funding for an unexpected groundbreaking TV show.
  • The Bannon Soundstage was built in ’57 to shoot a groundbreaking television show. The show never saw the light of day.
  • Dying Is Another Man’s Job was abandoned after a series of tragic incidents dogged its production.
  • Stuntman Brent Backflip was injured during an unfortunate accident. The cause was never established.
  • The final nail in the production’s coffin, was Costume Designer Marie Murphy tragically taking her own life.
  • A mysterious fire destroyed the original scripts and film of Graham Bannon’s cursed show. The cause was never found.
  • Three damaged film reels have been recovered from the site. It is thought that they once contained vital information to understanding the ill-fated show.

Miscellaneous Tips[]

  • How are things at home?
  • The Loading Tip Guy is off today. So there isn’t one.
  • Loading Screens can be skipped by inventing a time machine.
  • Try your hand at Challenges to test your skills and maybe you’ll win something fun…
  • Join us on Discord.gg/notforbroadcast to keep up to date and to tell us your ideas.
  • Want to see Behind the Scenes? Check out our free documentary on Steam, ‘Not For Broadcast: Lights, Camera, Lockdown’.

Trivia[]

References[]

These tips and tricks will help ensure your show goes as planned.

Not for Broadcast - A joined image of two clips and a ranking.

Not for Broadcast is a unique and nonlinear experience that is unlike most other games on the market. The player controls the narrative by manipulating the way the news broadcasts are edited, either driving propaganda into the minds of the civilians in this game, or revealing the truth to the people at the cost of the character’s livelihood.

Not For Broadcast Interview: NotGames Co-Founders Discuss Political FMV Game’s Final Episode

The amount of information that’s barraged at the player that must be managed in real time might be a bit overwhelming for new players. Any beginner tips that an experienced player might not think about may be what helps a newer player succeed.

7 Use the Keyboard and Mouse Appropriately

Not for Broadcast - A screenshot that shows the two-second delay.

It’s better to use the keyboard controls while playing Not For Broadcast than to use the mouse control – except for using the scroll wheel to fix or prevent interference. This will make it far easier to create seamless editing than it is with the mouse.

It’s quicker to press one of the number keys to switch between one of the four screens than it is to manually click on one of the four buttons on-screen. On the flipside, it’s quicker to fix interference with the mouse’s scroll wheel than it is to drag the yellow knob up and down.

6 Remember to Censor Swears

Not for Broadcast - A picture of the radical group Advance.

Letting an uncensored swear slip through can end up causing a drop in the audience’s rating of a player’s newsreel. After all, it is expected by the audience that the show is kept clean and friendly – safe for children, in other words – and though it may seem harmless at first, letting many swears through will cause a massive drop in the ratings.

As the broadcasted screen is two seconds behind what the player gets to edit, once somebody on-screen starts to swear, a player needs to hit the “Censor” button or hold down the space-bar before it gets aired on national television.

5 Watch for the Lights

Not for Broadcast - Playing an advert to national TV.

An easy way to tell if one of the four clips should be shown is to look at the lights that are next to them. It’s easy for players to miss these, due to them being small and subtle; however these lights will be able to alert a player which clips which work at what point.

A red light under a particular clip will show that the clip is not at all good to show. An orange/yellow light shows that the clip is alright, but there are better options. As such, a green light will alert that this clip would be optimal.

4 Prepare for Interference

Not for Broadcast - The day's ranking, after gameplay.

Interference will be one of the worst things to deal with in Not for Broadcast, as it can decrease the viewer ratings by a long shot if the player is not prepared. In short, interference will occasionally occur, completely cutting off the player and viewers from watching the broadcast. The player can use the scroll wheel to fix it.

‘Dystopian Dark Comedy’ Not For Broadcast Uses Theatrical Experience To Advance FMV

It’s best to try and completely avoid the interference ahead of time, or to prepare to fix it as soon as possible. The longer the interference goes on, the lower the viewer rating will drop in the sim.

3 Choose Headlines Carefully

Not for Broadcast - Playing a movie clip.

Headlines are an often overlooked part of Not for Broadcast. This is due to the fact that the two headlines given at a time can convey the same information as one another, but they are worded in different ways that would make people think more negatively or positively of the subject in question.

There are more drastic choices (such as showing a football player’s new wife vs. getting a little too drunk at a bar), but some players might not even realize how different two headlines are until it’s too late. As such, it’s best to think carefully about the implications of each headline before the time to show either of the two runs out.

2 Don’t Sweat Mistakes

Not for Broadcast - Playing a clip that's a bit silly.

It may sound like it’s easier said than done, but one of the quickest ways to fail a level is to start panicking after making an honest mistake. Perhaps the player chose the wrong video, didn’t censor swears in time, or ran out of time to choose a headline in this 1980s-esque game.

Whatever the case is, if a player grows panicked and starts switching between the cameras like crazy in an attempt to fix their mistake, this will only hurt the playthrough. It’s best to calm down, take a breath, and let the mistake go through before improving the rest of the day.

1 Pay Attention to More than Screens

Not For Broadcast - Showing a news clip.

Although the main focus of Not for Broadcast is to create the narrative, a player should focus their attention on more than just the screens. If they do, it’ll be easier to tell when it’s time for an ad break, or when interference will be coming. Ad breaks will be announced, and interferences always have an audio cue.

A sharp-eared player will know when either of these will occur, and thus have time to prepare accordingly. If not, though, the viewer ratings will drastically decrease (specifically during interference). As such, it’s important to keep an ear open for audio cues.

Not For Broadcast is available now on PC.

MORE:

The Best FMV Games

-СПОЙЛЕРЫ ДЛЯ ЭПИЗОДА 3- Гайд по разблокировке всех 14 эпилогов

ФИНАЛ А – ОТКРЫТИЕ БОСМАНА

Необходимые условия:

  • Джереми должен быть убит в День 296 «Волна жары» (не переходите к рекламе, когда Дженни говорит об этом)
  • Алан должен быть убит в День 912 «Восстание» (Не помогайте разрушать)

Что происходит?

Юля принимает звонящих со всей территории, отвечая на вопрос, что им надоело. Звонящий 3 спрашивает, почему выборы были приостановлены, на что Юлия отвечает, что не доверяет людям голосовать за вариант, который принесет им наибольшую пользу. Затем объявляются результаты конкурса территориального гимна, объявленного в День 1975 года. Хелен Джадж прибывает в студию со своим бывшим мужем, ставшим рабом, Грегори. Теперь она оперная певица и будет исполнять новый территориальный гимн.

Перед тем, как начнется ее выступление, Боузман загрузит кассету. Камера 3 и у вас будет 10-секундное окно возможности переключиться на этот канал, если вы выберете.

Если запись будет проиграна, вы увидите, как главный врач правительства информирует Джулию о противозачаточных средствах, загрязняющих продукты питания для центров универсального меню. Она приказывает прикрыться, обвиняя в последующем бесплодии ядерные взрывы в День 371, и похищает и предположительно убивает различных ученых, участвовавших в программе противозачаточных средств (что объясняет «Академический Исход», упомянутый в День 713.

Возможные концовки:

  1. Светлое будущее — Воспроизвести запись Боузмана
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE A - BOSEMAN'S DISCOVERY - C9EC2E7

  2. Все падают – Не проигрывайте кассету Боузмана; Общественное мнение в пользу Disrupt
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE A - BOSEMAN'S DISCOVERY - AF0C194

  3. Неизбежное продвижение – Не проигрывайте кассету Боузмана; Общественное мнение в пользу Advance
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE A - BOSEMAN'S DISCOVERY - BBE4088

ФИНАЛ B – ПРОТИВОСТОЯНИЕ ЮЛИИ

Необходимые условия:

  • Джереми нельзя убивать в день 296 «Волна жары» (переход к рекламе по указанию Дженни)
  • Алан должен быть убит в День 912 «Восстание» (Не помогайте разрушать)

Что происходит?

Юлия принимает звонящих со всей территории, которые могут свободно задавать ей вопросы. Вторым звонящим будет Джереми, который войдет в студию в качестве неожиданного гостя. Он приступит к допросу Джулии относительно 14 миллионов смертей, вызванных ядерными взрывами в День 371, и последующих 2.5 миллионов мертворождений и «нежизнеспособных» детей в результате бесплодия.

Затем Джереми попросит Дженни загрузить кассету. Камера 4, и у вас будет 10-секундное окно возможности переключиться на этот канал, если вы захотите.

Если кассету проигрывают, то показывается бурный обмен мнениями между Джулией и Питером. Как следует из пьяного варианта интервью Питера в День 371, он не знал о планах Джулии взорвать ядерные устройства в континентальных городах и громко выражает свой ужас и гнев по поводу действий своего со-премьер-министра за его спиной. После того, как Питер выходит из комнаты, Джулия звонит в секретные службы, чтобы организовать убийство Питера.

Возможные концовки:

  1. Лучший Джереми — Не проигрывайте кассету Джереми; Общественное мнение в пользу Advance
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE B - CONFRONTING JULIA - 0D452F3

  2. New Leaf — Проиграть кассету Джереми; Общественное мнение в пользу Advance
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE B - CONFRONTING JULIA - 9DC80B2

  3. Несправедливость Джереми — Не проигрывайте кассету Джереми; Общественное мнение в пользу Disrupt
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE B - CONFRONTING JULIA - ED95D85

  4. Суждение Джулии — Проиграть кассету Джереми; Общественное мнение в пользу Disrupt
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE B - CONFRONTING JULIA - 25A71E2

ФИНАЛ C – ЖИЛЕТ ШРЕДИНГЕРА

Необходимые условия:

  • Джереми должен быть убит в День 296 «Волна жары» (не переходите к рекламе, когда Дженни говорит об этом)
  • Алан не должен быть убит в День 912 «Восстание» (Помогите сорвать)

Что происходит?

Джулия пытается принимать звонки со всей территории, но телефонные линии перерезаны. Затем Алан ворвется в студию с двумя боевиками Disrupt и покажет, что на нем жилет смертника, взяв всех в заложники. После того, как Алан пригрозит Джулии, она сообщит всем в студии, что у нее в очереди запись. Камера 4, и у вас будет 10-секундное окно возможности переключиться на этот канал, если вы захотите.

Если проигрывается кассета, показывается встреча руководства Disrupt (министр Иван, генерал Мастерс и бывший премьер-министр Джейбоб Гамильтон-Манн), где они обсуждают свои зловещие планы относительно территорий после их «освобождения» от Advance.

Возможные концовки:

  1. Смена караула — Проиграть кассету Джулии; Общественное мнение в пользу Disrupt
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE C - SCHRODINGER'S VEST - 9954626

  2. Царит хаос — Проиграть кассету Джулии; Общественное мнение в пользу Advance
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE C - SCHRODINGER'S VEST - 1D86C26

  3. дурацкое веселье — Не проигрывайте кассету Джулии
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE C - SCHRODINGER'S VEST - B02C4C4

ФИНАЛ D – МЕСТ ДЖЕРЕМИ

Необходимые условия:

  • Джереми нельзя убивать в день 296 «Волна жары» (переход к рекламе по указанию Дженни)
  • Алан не должен быть убит в День 912 «Восстание» (Помогите сорвать)

Что происходит?

Джулия пытается принимать звонки со всей территории, но телефонные линии перерезаны. Затем Алан ворвется в студию с тремя боевиками Disrupt. Как только комната будет защищена, Алан даст понять, что один из боевиков раскроет себя не кем иным, как Джереми. Джереми говорит Алану позволить Робин и НотПатрику покинуть студию.

Затем Джереми покажет загрязнение продуктов питания для центров универсального меню противозачаточными средствами как причину бесплодия. Затем он поставит Дженни в очередь на кассету. Камера 4, и у вас будет 10-секундное окно возможности переключиться на этот канал, если вы захотите.

Если запись воспроизводится, показывается встреча между Джереми и руководством Disrupt (министром Иваном, генералом Мастерсом и бывшим премьер-министром Джейкобом Гамильтоном Манном). Они обсуждают, почему Джереми важен для них, как они получают свой доход от торговли людьми и продажи наркотиков и как они планируют избавиться от Алана после свержения Адванса.

Возможные концовки:

  1. Соглашение — Проиграть кассету Джереми
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE D - JEREMY'S VENGEANCE - 2580189

  2. Обновленный мандат — Не проигрывайте кассету Джереми; Общественное мнение в пользу Advance
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE D - JEREMY'S VENGEANCE - 6E56893

  3. Середина земли — Не проигрывайте кассету Джереми; Общественное мнение не в пользу ни одной из фракций
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE D - JEREMY'S VENGEANCE - BAB8EB3

  4. В соответствии с новым руководством — Не проигрывайте кассету Джереми; Общественное мнение в пользу Disrupt
     

    Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FINALE D - JEREMY'S VENGEANCE - 9653D63

БЛОК-СХЕМА

Not For Broadcast - Unlocking All 14 Epilogues - Episode 3 - FLOWCHART - 0D84BD4

Надеюсь, вам понравится руководство по Not For Broadcast — Разблокировка всех 14 эпилогов — Эпизод 3. Если вы считаете, что нам нужно добавить дополнительную информацию или что-то забыть, сообщите нам об этом в комментариях ниже, и мы сделаем все возможное, чтобы исправить или обновить как можно скорее как можно!

This is a guide to show you how you can get what I consider “the true bad ending”, which is just making everybody’s life miserable and/or killing them. This also counts as a genocide guide.

Introduction

So as mentioned in the description, this guide is to show you how you can get (what I’d consider) the true bad ending of Not For Broadcast. This is by either making each character miserable and/or killing them off.

For all 3 of the headline characters (Sophia Rymmington, Johnny Hamsleeves, Dr David Wong & Ingrid S.) and the side characters (Blunderclatch, J-Zuss, Lil’C), their epilogue in the credits must be the most negative. Your entire family must die (Sam, Chris, Charlie, Suzie, Ruth), and all four companies must go bankrupt (Rymmington-Svist, Neil’s Deals Limited, Pleasure Corp, Eye of the Beholder). Oh and, the entirety of the main cast must die as well (I’ll get to that in the next section).

Before I begin, I’d suggest going both Anti-Advance and Anti-Disrupt, so both sides look terrible and struggle throughout the entirety of the game. So don’t play any of their adverts, choose the worst headlines, and don’t censor any blue or orange waveforms. You’ll want to be getting the “Wacky Fun” epilogue anyway (if you’re trying to ruin literally everyone), and that epilogue doesn’t require you to side with any specific faction. Though make sure you do NOT kill Alan during the uprising, but you can have Jeremy die during the heatwave.

Also, THIS GUIDE CONTAINS HUGE SPOILERS!

You’ve been warned.

The Main Cast

So you might be wondering, “How the hell do I kill off the entire main cast? That sounds pretty hard.”

Well, it’s actually not. You see, in “Finale C” (Jeremy dead, Alan Alive), Alan will break into the studio with his henchmen and try to take over The Nightly Show. Colin and Sarah are guaranteed to die in this finale. If you don’t play the footage, he’ll shoot Julia and Jenny, and then bomb the entire studio, killing Megan as well.

(Julia dies anyways if you play the footage, but Megan and Jenny won’t)

I’m not sure what happens to Robyn and Not Patrick, but I’m assuming they died as well since they were probably in the studio when Alan’s bomb exploded.


Boseman also dies in this finale (you can hear the moment right before he gets attacked through the tannoy at the beginning of the segment)

If you do all of this right, you’ll also get the “Wacky Fun” epilogue, which shows Geoff in a lame kid’s show being humiliated. So that’s fun too!


Oh, and if you’d like, you can also ruin Tommy Harris’ life as well by booing only him in the first episode of The Noticeboard (Day 371). Then, on Day 912, for the finale of The Noticeboard, he will be drunk and ruin the entire show.

You can also just play the booing sound effect during the entire premiere of The Noticeboard, so then it makes Geoff look bad. But either one is fine.

Headline Characters

That last one was pretty simple, right? Well, this one is a bit trickier.

There are three main headline characters. Sophia Rymmington, Johnny Hamsleeves, and Dr David Wong & Ingrid S. Let’s go down the line.

Sophia Rymmington

Sophia’s is pretty sad, since the only way to get a bad ending for her is to make her commit suicide by flinging herself into a flard mixing vat. But it’s the simplest out of all the three (besides the Flard Fesitval lawsuit ending, but that one’s a lot harder to get), and also it’s the absolute worst one. Here are all 4 of the headlines you should choose to make this happen…

Oh yeah also, I’m not sure if this really matters, but make sure you don’t show any of her adverts too so her company stock plummets.

1. Gambler Sophia on Day 8 (This sets up her entire career as a terrible CEO)

2. Youth Employment Scheme on Day 153 (Sophia comes up with a new idea for children to work at a young age)

3. Angry Reaction on Day 232 (People hate Sophia’s Youth Employment Scheme)

4. Distressed Sophia on Day 296 (Sophia is overwhelmed by the negative criticism)

5. C.E.O RIP on Day 912 (Sophia commits suicide by flinging herself into a flard mixing vat)

There is also the Flard Fesitval lawsuit ending, and some other ones. But as mentioned earlier, this ending is the absolute worst one.

This is the epilogue you should get for this character:

Dr David Wong & Ingrid S.
This is another that’s pretty linear, but ends up killing the entire scientist team. You can kill either one character by following different headlines, but as I said in the last section, this is the absolute worst ending to get (since they all kill each other in a fight).

1. Enemy Scientists on Day 8 (Start them off by having them HATE each other)

2. Arms Race on Day 153 (Both sides plan an attack on each other)

3. Angry Reaction on Day 232 (The public is disgusted by the scientists’ battle on each other)

4. Fighting Scientists on Day 296 (Tension between the two sides becomes worse)

5. Dead Scientists on Day 912 (The scientists are all dead from the war)
There are other endings you can get that ends up with them dying, but I think this is the worst since they kill each other, which is just depressing.

This is the epilogue you should get for these characters:

Johnny Hamsleeves
This one took me a while to get, since you don’t actually have to pick the most negative headlines to get the worst ending. Nevertheless, this is the worst ending, since like Sophia Rymmington, it’s the only one where Johnny dies (From an illness I presume).

1. Dating on Day 8 (Johnny Hamsleeves and Tiffany L’Amour begin dating)

2. Test Results on Day 153 (Johnny finds out that he is ill)

3. Neutral Reaction on Day 232 (The public is indifferent on Tiffany’s loyalty to Johnny)

4. “The Hammon Ball” on Day 296 (Johnny starts a new hobby as a human cannonball)

5. Johnny’s Gravestone on Day 912 (Johnny dies from his unknown illness)

And yeah. This is the worst ending you can get for Johnny, since well, you know. He dies.

This is the epilogue you should get for this character:

And these are all the worst possible endings you can get for these characters. They’re all pretty simple to get if you follow this guide right. They also won’t appear on the red carpet either, since they’re all dead. Hope you enjoyed killing all three of the headline characters 🙂

Side Characters

So the three side characters’ (Laurence Blunderclatch, J-Zuss, and Lil’C) fate all depends on how you portray them during their first appearance. The consequences will be revealed during the Red Carpet segment of Day 1975, as well as in the closing credits.

Laurence Blunderclatch

For Blunderclatch, you simply just need to show his breakdown on Day 1 right after his interview. Remember? That one Dave that mentions you can watch back later in the archives? Well, you can simply just ignore that and cut back to either camera 2, 3, or 4 instead of showing the trailer for The Medicated. I’d suggest staying on Blunderclatch for 5 seconds before cutting back to camera 1, so your ratings don’t plummet to the bottom.

On Day 1975, during the Red Carpet segment, Blunderclatch will freak out and blame the NNN for his ruined career (but that’s obviously a lie, he brought it upon himself). There are actually four versions of this appearance, and they depend on how you portrayed him on Day 1, and if you showed a lot of EOB ads. But there are only two epilogues, which only depend on how you portrayed him (We want the worst one, so follow the steps provided above).

His career has been ruined, and he now lives as a talking clock.

J-Zuss
J-Zuss’ inevitable fate is also pretty simple to get as well. All you have to do is censor everything in his song on Day 232 (including the blue waveforms).

On Day 1975, during the Red Carpet, he’ll blame the NNN for “silencing the truth” and is now working as a solo artist since he got dropped by his managers.

Just like Blunderclatch, his career has been ruined, and he now makes music at his parent’s house.

Lil’C
This one is extremely simple too. On Day 371, during the Lil’C segment, right when she announces her new clothing line, a Disrupt hack will appear on the interference screen. You’ll want to show the hack instead of the model.

On Day 1975, during the Red Carpet, “Lil’C” (or is it Lil’C?) will appear with her dad. They will try to promote their new cosmetics line in a desperate attempt to get cash, since a “certain tv show failed to fulfill their contractual obligations”.

Aaand just like all the rest, Lil’C’s career has been ruined as a musician since her albums just keep on flopping.

And just like that, all the side characters’ lives have been ruined. Good thing none of them can die though, right? Wait, they can’t die, right????

Companies

It’s actually pretty simple to make all four of the companies go bankrupt.

The thing is, only three companies can actually go sorta bankrupt. Rymmington-Svist doesn’t actually have a “bankruptcy epilogue”, it’s only based on what headlines you choose for Sophia Rymmington. The company does have a bankruptcy advert though (Flash Sale). Eye of the Beholder doesn’t even have both (bankruptcy epilogue or advert). Its epilogue only shows Helena Cantlebury-Boatshoe’s epilogue (Either living or dead), but it’s still very dependent on EOB’s stock.
Pleasure Corp and Neil’s Deals Limited have both.

Also, make sure you invest in EOB stock in the “A Profitable Partnership” incident right away. I’ll explain why later.

So this section will also include a “death guide” for Helena, but won’t include an RS guide.
You do want one so the guide feels complete? Fine.

Rymmington-Svist
Don’t show any of this company’s adverts at all.

This will be their final advert:
(RS: Flash Sale)

Happy?

Neil’s Deals Limited
Again, don’t show any of this company’s adverts at all.

This will be their final advert:
(Crazy Neil: Closing Down Sale)

And this will be their epilogue. Neil is now homeless:

Pleasure Corp
And again, don’t show any of this company’s adverts at all.

This will be their final advert:
(Pleasure Corp: Joy of Liquidation)

And this will be their epilogue. Wonder what the SS FunShip could’ve been.

Eye of the Beholder
Now this one’s a bit different because it’s actually reversed. EOB doesn’t actually have an epilogue or final advert, but what you do with EOB will actually affect Helena, the company’s spokesperson.
You see, if you advertise all of EOB’s adverts, Helena will actually die from the cosmetics she’s advertising because they’re toxic. But if you don’t show any of them, she lives. It’s odd.

Nevertheless, the obvious choice here is to invest in EOB stock and always play their adverts in each segment of each broadcast. Because hey, what’s a bad ending guide without over a million people dying from toxic cosmetics they thought were safe because it was on TV? Plus, EOB can’t actually go bankrupt even if you tried, so it doesn’t even count.

Oh yeah, this also affects Blunderclatch’s appearance on Day 1975. If Helena dies, he’ll be holding an urn of her ashes, but won’t if she doesn’t die.

Here’s Helena’s epilogue.

So yeah, that’s how you can ruin all four of the companies (sort of). It’s pretty insane how much power you have over those four companies, but I mean like, can’t they advertise on other channels too?

Anyways, if you wanted to, you could also not show EOB adverts and just show Channel 1 or Advance adverts for the entire playthrough of the game, but then Helena will survive. It’s up to you.

Your Family

Onto the incident system. I like this part because it sort of separates your work from your family life, and it adds a lot more content for your choices and consequences. Unfortunately for anybody following this guide up to this point, they’ll have to choose the worst ones. The main goal is to have your entire family (Chris, Suzie, Ruth, Charlie, Sam) show up as dead in the incident “A Time For Reflection” on Day 2340.

I’ll go through the family members in chronological order, from when you have an opportunity to kill them, up till the final incident. Let’s go down the line.

Chris Wells
So right from the get-go on Day 6, Chris will come to your house in the middle of the night asking for your passport so they can leave the country (Because of a “certain policy” imposed by a “certain political party”). You’ll need to give them the passport, no second thoughts. This is because on Day 371, when Advance detonates the bombs, Chris will be in one of the territories where the bombs detonated.

This will be their gravestone on Day 2340:

Suzie Winston
On Day 48: A Tight Christmas, Suzie will ask you for some money so she could travel the territories with her friends. Accept her request right away. Just like Chris, on Day 371, she’ll die from the bombs detonated by Advance.

(If you keep Chris alive, for some reason, make sure you don’t fight with him or else Suzie won’t ask)

This will be her gravestone on Day 2340:

Ruth Winston
On Day 180: A Burden To Bear?, Alex will be in the kitchen with Sam looking over some bills. You’ll have the choice to either send your mother to the transition centre, or pay for a nurse. The game forces you to send her to the transition centre if your wealth is very low, but if you’re rich you can hire a nurse. Always send her to the transition centre.

This will be her gravestone on Day 2340:

Charlie Winston
Charlie’s death is a bit more difficult to get, but it’s easy to understand if you’re on the right track. First and foremost, you’ll want to make Charlie side completely with Disrupt. This means that you should not sign him up for Go-Getters (but make sure you make Sam happy up until that point so she doesn’t sign him up), and always baby him by not letting him go to his friend’s house and patronizing him. This is so he becomes more rebellious.

On Day 989, this incident will appear where Charlie dies in Betterment:

And his will be his gravestone on Day 2340:

Sam Winston
Sam is sort of the final character to die in the game, and it’s a combination of all your characters deaths. Basically, you’ll need to kill both Charlie and Suzie by following the steps above, and become broke and move out of your family home. On Day 2303: A Foregone Conclusion, they’ll try to come into the flat drunk. You’ll need to kick them out of the flat, so then afterwards they die in a drunk car accident. A brutal ending to your entire family.

And this will be their gravestone on Day 2340:

And just like that, your entire family is dead. It sort of shows how dark this game can get, and it can get REALLY dark. Nevertheless, you’re trying to get the true bad ending, so I hope this helped.


Thanks to Marioguzy for his great guide, all credit to his effort. you can also read the original guide from Steam Community. enjoy the game.

Related Posts:

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Должностная инструкция медсестры в детском саду нового образца
  • Кофемашина капсульная delonghi en 520 s nespresso lattissima инструкция
  • Metabo hww 4000 25 g инструкция
  • Coq10 100 mg инструкция по применению взрослым
  • Креон для собак инструкция по применению