Модератор: RANGER
-
Автор темы
DIESEL
- На орбите
- Всего сообщений: 524
- Зарегистрирован: 12.04.2011
- Авто: ND MK251НN FE6ТА 95 год. UNIC 343
- Откуда: 18RUS
Re: Литература и информация по Hino Ranger
Зип на TADANO. UNIC . КМУ
-
Кардан
- На орбите
- Всего сообщений: 939
- Зарегистрирован: 23.03.2012
- Авто: ГАЗ-АА
- Откуда: Россия
- Возраст: 109
Re: Мануал!
Сообщение
Кардан » 19 фев 2013, 13:59
-
MAZDA BONGO
- Модератор
- Всего сообщений: 2233
- Зарегистрирован: 28.05.2009
- Авто: Nissan Vanette Largo 1990, NA20S, 4WD
- Откуда: Ангарск
Re: Руководство по ремонту Hino Ranger
Сообщение
MAZDA BONGO » 03 янв 2014, 17:07
Кардан:Может кому пригодится
того же мнения
-
- Teikin_Catalog_HINO.pdf
- (1.24 МБ) 3756 скачиваний
MAZDA BONGO BONDY N-BA2S8 1984 (минигрузовик-термос) дизель S2 ПРОДАН
NISSAN VANNET LARGO, Q-KUGNC22, 1990, 03ZWUNC22BGFTR, рама, LD20-TII -> NA20S), 5-МКП RS5W71C CA46, 4WD(TX11A) MT (PART-TIME)
whatsapp 79086507313
-
Дед
- Полёт нормальный
- Всего сообщений: 3589
- Зарегистрирован: 16.02.2013
- Авто: Canter
- Откуда: ростов-дон
Нарыл
Сообщение
Дед » 10 янв 2014, 21:11
-
Автор темы
DIESEL
- На орбите
- Всего сообщений: 524
- Зарегистрирован: 12.04.2011
- Авто: ND MK251НN FE6ТА 95 год. UNIC 343
- Откуда: 18RUS
Re: Литература и информация по Hino Ranger
Сообщение
DIESEL » 13 янв 2014, 07:54
Тоже самое только в оригинале и более доступнее: http://hinoshop.sumotori.ru/
Зип на TADANO. UNIC . КМУ
-
иванов иван02
- Полёт нормальный
- Всего сообщений: 1007
- Зарегистрирован: 03.11.2014
- Авто: Hyundai HD78, D4DD (CRDI), МКПП
- Откуда: РФ, Белгород
Re: Литература и информация по Hino Ranger
Сообщение
иванов иван02 » 23 мар 2015, 20:42
Мануал по двигателям HINO моделей W04 и W06
-
Sashka
- Новичок
- Всего сообщений: 5
- Зарегистрирован: 19.08.2015
- Авто: Hino Ranger
Re: Литература и информация по Hino Ranger
Сообщение
Sashka » 19 авг 2015, 05:58
Этот Мануал не распечатывантся. Есть какая-нибудь нормальная литература, которую можно распечатать.
-
иванов иван02
- Полёт нормальный
- Всего сообщений: 1007
- Зарегистрирован: 03.11.2014
- Авто: Hyundai HD78, D4DD (CRDI), МКПП
- Откуда: РФ, Белгород
Re: Литература и информация по Hino Ranger
Сообщение
иванов иван02 » 19 авг 2015, 12:03
Sashka, это нормальная литература, просто видимо вы слабый пользователь ПК.
На всякий случай положите в закладки этот сервис smallpdf.com/ru/unlock-pdf
Файл был под защитой, теперь можете скачать по ссылке ниже и распечатать.
[attachment=0]HINO_Engine+Manual+W04_W06.pdf[/attachment]
-
- HINO_Engine+Manual+W04_W06.pdf
- (10.2 МБ) 2845 скачиваний
-
Sashka
- Новичок
- Всего сообщений: 5
- Зарегистрирован: 19.08.2015
- Авто: Hino Ranger
Re: Литература и информация по Hino Ranger
Сообщение
Sashka » 20 авг 2015, 01:22
Видать . Спасибо, скачал
-
Sashka
- Новичок
- Всего сообщений: 5
- Зарегистрирован: 19.08.2015
- Авто: Hino Ranger
Re: Re: Литература и информация по Hino Ranger
Сообщение
Sashka » 04 сен 2015, 04:13
А есть что нибудь про сцепление, снятие постановка регулировка?
-
иванов иван02
- Полёт нормальный
- Всего сообщений: 1007
- Зарегистрирован: 03.11.2014
- Авто: Hyundai HD78, D4DD (CRDI), МКПП
- Откуда: РФ, Белгород
Re: Re: Литература и информация по Hino Ranger
Сообщение
иванов иван02 » 04 сен 2015, 11:31
Sashka: А есть что нибудь про сцепление, снятие постановка регулировка?
Есть здесь Hino RB145 Manuals, насколько я понимаю этот автобус сделан на базе Hino Ranger и соответственно мануалы те же самые.
-
vasiliy.pushkov
- Новичок
- Всего сообщений: 1
- Зарегистрирован: 06.08.2022
- Авто: Hino Ranger FE1J, 1999г.
- Откуда: Комсомольск-на-Амуре
- Возраст: 55
Re: Re: Литература и информация по Hino Ranger
Сообщение
vasiliy.pushkov » 06 авг 2022, 06:57
Уважаемые форумчане! Есть у кого сканированная книжка по ремонту Hino Ranger двигатель J08C. У нас в регионе в продаже ее нет нигде в наличии, а заказывать с Москвы аж целый месяц доставка. Надо срочно ремонтировать — нет возможности столько ждать.
Заранее благодарю всех откликнувшихся.
Для отправки ответа, комментария или отзыва вам необходимо авторизоваться
-
- 2 Ответы
- 8356 Просмотры
-
Последнее сообщение kos-serebryakov
22 июл 2011, 17:56
-
- 3 Ответы
- 2956 Просмотры
-
Последнее сообщение Гость
13 янв 2011, 05:38
-
- 1 Ответы
- 1150 Просмотры
-
Последнее сообщение Гость
22 ноя 2011, 16:25
-
- 1 Ответы
- 6724 Просмотры
-
Последнее сообщение DIESEL
19 мар 2013, 20:11
-
- 3 Ответы
- 8318 Просмотры
-
Последнее сообщение RANGER
01 июл 2014, 15:11
Руководства по Hino Ranger на английском языке
- Hino RB 145 Owners manual (16.7 mb)
- Hino_RB145_Workshop_manual (16.6 mb)
- Hino_RB145_Motors_Workshop_Manual_WO4D_W04C-T (4.35 mb)
- Hino_RB115K_RB145K_Owners_Manual (3.44 mb)
- Hino_clutch_workshop_manual (730 kb)
- Hino_Cooling_Hoses (607 kb)
- Light truck tyres charts (604 kb)(check for your tyre make)
- Hino RH 160A OWNER’S MANUAL (23.5 mb)
- Hino RD160 owners manual wiring diagrams (4.5 mb)
Руководство по ремонту HINO RANGER скачать.pdf
Только оглавление и пара страниц!!!! для ознакомления
Модели 1989-2002 гг. выпуска c дизельными двигателями H06C (6,5 л), H07C (6,8 л), H07D (7,4 л), J05C (5,3 л), J08C(8,0 л), W06 (6,0 л).
Эта книга может быть использована при обслуживании и ремонте автомобилей Hino Ranger с двигателями J07C, 15B
Title |
File Size |
Download Links |
Hino 155DC 2019 Technical Specifications [PDF] |
2.3Mb |
Download |
Hino 195 2017 Technical Specifications [PDF] |
4.2Mb |
Download |
Hino 195h 2016 Technical Specifications [PDF] |
4.6Mb |
Download |
Hino 195h 2020 Technical Specifications [PDF] |
2.3Mb |
Download |
Hino 238 2017 Technical Specifications [PDF] |
2.5Mb |
Download |
Hino 238 2020 Technical Specifications [PDF] |
1.9Mb |
Download |
Hino 238, 258LP, 268, 338, 358 Workshop Manual [PDF] |
21.8Mb |
Download |
Hino 258 ALP 2020 Technical Specifications [PDF] |
1.7Mb |
Download |
Hino 258LP 2016 Technical Specifications [PDF] |
3.2Mb |
Download |
Hino 268a 2020 Technical Specifications [PDF] |
2.5Mb |
Download |
Hino 338 2017 Technical Specifications [PDF] |
3.4Mb |
Download |
Hino 338 2020 Technical Specifications [PDF] |
1.8Mb |
Download |
HINO Accessories Catalog / V18 [PDF] |
1.3Mb |
Download |
Hino Diagnostico y Cod. Fallas Sistema Tics 500-600 [PDF] |
2.6Mb |
Download |
Hino Diesel Trucks 1984-1997 Quick Reference Parts Catalog |
9Mb |
Download |
Hino Diesel Trucks 1998-2004 Quick Reference Parts Catalog |
1.6Mb |
Download |
Hino Dx Activation Users Manual [PDF] |
396.1kb |
Download |
Hino Electrical Wiring Diagram [PDF] |
12.5Mb |
Download |
Hino Engine Hand Book Parts Catalog [PDF] |
5.2Mb |
Download |
Hino FC 1022 ProShift 6 Service Manual [PDF] |
867.2kb |
Download |
Hino FC 1022 Service Manual [PDF] |
867.2kb |
Download |
Hino Manual Book [PDF] |
10.8Mb |
Download |
Hino Parts Torque Summer2012 [PDF] |
4.1Mb |
Download |
Hino Quick Reference Parts Catalog 1998 – 2004 Model Year Edition |
1.7Mb |
Download |
Hino RB14 Bus Workshop Manual [PDF] |
16.5Mb |
Download |
Hino S5-LJ05E04A, S5-LJ05E05A Workshop Manual [PDF] |
45.5Mb |
Download |
Hino Series 155, 155H, 195, 195H Workshop Manual [PDF] |
23.2Mb |
Download |
Hino Truck 2005-2010 Quick Reference Guide [PDF] |
640.3kb |
Download |
Hino Trucks 2005 — 2010 Quick Reference Parts Catalog [PDF] |
640.4kb |
Download |
Hino Trucks 2011 — 2013MY NAPS Vin Setup [PDF] |
5.8Mb |
Download |
HINO Trucks 2011-2013 Quick Reference Chart [PDF] |
5.8Mb |
Download |
Hino Trucks Accessories Catalog [PDF] |
8.6Mb |
Download |
Hino Trucks M-Series Technical Specifications [PDF] |
3.3Mb |
Download |
HINO VIN Code — LT-0013 Quick Reference Counter Card [PDF] |
1.3Mb |
Download |
Hino XL8 2020 Technical Specifications [PDF] |
1.4Mb |
Download |
Hino-ePc System Operating Manual [PDF] |
5.7Mb |
Download |
Title |
File Size |
Download Links |
HINO Dutro Fault Codes list (PDF) [PDF] |
156.9kb |
Download |
Hino J05dJ08e Engine ECU Fault Codes List (PDF) [PDF] |
291kb |
Download |
HINO V18 Accessories Catalog
HINO AccessoriesCatalog_V18.pdf
Adobe Acrobat Document
1.9 MB
HINO E13C Type Engine Service Manual
HINO E13C Type Engine Service Manual.pdf
Adobe Acrobat Document
968.4 KB
Hino Dutro Service Repair Manual
Hino Dutro Service Manual.pdf
Adobe Acrobat Document
1.4 MB
Hino FC 1022 ProShift 6 Service Manual
Hino FC 1022 ProShift 6 Service Manual.p
Adobe Acrobat Document
945.4 KB
Hino FC 1022 Service Manual
Hino FC 1022 Service Manual.pdf
Adobe Acrobat Document
945.4 KB
Hino Motors W04C-T Workshop Manual
Hino Motors W04C-T Workshop Manual.pdf
Adobe Acrobat Document
5.2 MB
Hino Motors W04D Workshop Manual
Hino Motors W04D Workshop Manual.pdf
Adobe Acrobat Document
5.2 MB
Hino RB145 Motors WO4D/W04C-T Workshop Manual
Hino RB145 Motors Workshop Manual WO4D W
Adobe Acrobat Document
4.4 MB
HINO Trucks 2011-2013 Quick Reference Chart
HINO Trucks 2011-2013 Quick Reference Ch
Adobe Acrobat Document
5.9 MB
HINO LT-0013 Quick Reference Counter Card
HINO LT-0013 Quick Reference Counter Car
Adobe Acrobat Document
1.4 MB
Hino Motors W04C-TI Workshop Manual
Hino Motors W04C-TI Workshop Manual.pdf
Adobe Acrobat Document
5.2 MB
Hino Motors W06D-TI Workshop Manual
Hino Motors W06D-TI Workshop Manual.pdf
Adobe Acrobat Document
3.4 MB
Hino Truck 2005-2010 Quick Reference Guide
Hino Truck 2005-2010 Quick Reference Gui
Adobe Acrobat Document
900.1 KB
HINO_Engine Manual W04_W06
HINO_Engine Manual W04_W06.rar
compressed file archive
9.4 MB
Automobile concern HINO at the moment is one of the largest automobile factories in Japan for the production of trucks of medium and large tonnazhnosti. The thread of the history
of the automobile plant stretches from the first manufacturers of trucks — Japan: the Tokyo Shipyard «Tokyo Ishikawajima Shipbuilding — Engineering Co» and the Tokyo Gas and Electric Company —
«Tokyo Gas Electric Industry Co». These firms produced almost identical trucks bearing the «Sumida» and «Chiyoda» brands.
And in 1937 when the enterprises united themselves, the produced trucks were given a different name, «Isuzu» (look: ISUZU truck PDF
Manuals). But in 1941, after another regrouping of its forces, the company again changed its name to «Diesel Motor Industry Co.» A little later in 1942, a reconstruction took place
in which the company, which belonged to the company TGE, separated and at the same time took the name «Hino Heavy Industry Co». In the separated company continued work on the production of 7-ton
trucks with 6-cylinder diesel engines with air cooling capacity of 125 hp.
In 1946, at the automobile plant «HINO«, they developed and built their first diesel-powered tractors with a load capacity of 15 tons and a pneumatic brake drive. In 1948, the
company, renamed «Hino Diesel Industry Co», chose as its main direction the creation of a wide range of diesel engines for heavy trucks. Only in 1953 began assembling a 13.5-tonne dump truck «ZG»
with a 1-seater cabin, a 6-cylinder diesel engine in 175 hp. And 6-speed gearbox.
Only by the end of the 50’s there were basic 2 and 3 axle hood cars «HINO» with a carrying capacity of 4-10 tons («TE», «TN», «ZC»). They were equipped with unified 6-cylinder engines (7014 and
7690 cm3, 125-150 hp), 4-speed gearbox, dual main gears, spring suspension and pneumatic brake drive. In the early 60’s, the automobile company Hino Motors Ltd laid the foundation of its truck
program. Since 1961, the first 35-strong Brisca pickup truck with a load capacity of 750 kg was offered on the chassis of the Contessa passenger car.
A year later, there appeared 3-wheel trucks «Orient» and «Hustler» with a capacity of 12 horsepower with all-metal cabs and bodywork. Interest in such cars was soon lost and the company started
creating new larger trucks. In the 60-ies. The launch of a family of middle class «Ranger» with a cabin above the engine, which included 2-axle 90-strong models «KL», «KM» (4 × 2) and «WB» (4 ×
4) with a carrying capacity of 3-4.5 Tons, 7,5-ton «KS», heavy hood 14 ton dump trucks «ZM» (6 × 4) with a 10-liter diesel engine with a power of 190 horsepower, beskapotnye 200-strong trucks
«TS» (6 × 2) with two front driven bridges.
A feature of heavy vehicles was a 4-step demultiplikator, increasing the total number of transmission transmissions to 16 — 20. In March 1967, the company «HINO» became a part of the automobile
company «Toyota», turning into its subsidiary for the production of medium and heavy trucks. In the seventies, «HINO» was engaged in improving its program and introducing a new range of diesel
engines with direct fuel injection.
In 1980-81, a new range of middle-class Ranger cars was introduced with a gross weight of up to 16.5 tons with an improved cabin above the engine. A year later appeared a heavy scale «Super
Dolphin». Machines equipped with new more economical motors, had the name «Econo Diesel».
The first series included numerous models FB, FC, FD, FE, FF, FG, FT (4 × 2) and all-wheel drive models «FB», «FC», » GD «and» GT «(4 × 4) with a total weight of 7.5-16.5 tons. They were equipped
with economical 4-and 6-cylinder diesel engines (3660-7412 cm3, 113-195 hp) with a new system of HMMS mixture formation. They used a spiral pipe to supply air to the cylinders and three
hemispherical grooves in the head of each piston, which contributed to the appearance of microscopic vortices. This created better mixing of air with fuel, improved temperature conditions,
ensured more complete combustion, reduced fuel consumption and toxicity.
Simultaneously, their simplified hood analogs «NH», «KY» (4 × 2) and «NZ» (4 × 4) were produced. The heavy gamut included the new boneless models «FR» (6 × 2) and «FS» (6 × 4) with a total weight
of 23-26 tons, as well as traditional «ZM», «ZY» (6 × 4), «ZC «(6 × 6) and 16-ton log carriers» WG «(6 × 6) with a total weight of up to 35 tons. They were equipped with naturally aspirated
inline 6-cylinder diesel engines or V8 and V10 engines (9419-24610 cm3, 215-520 hp). The company also offered trunk tractors with a cab above the engine models «SH» (4 × 2) and «SS» (6 × 4) for
road trains with a gross mass of 38-55 tons, capable of speeds of 90-112 km / h.
They were equipped with the most powerful engine options, 9-speed gearboxes and the HIMR energy recovery system (an electric motor built into the flywheel, which acted as a starter, generator and
retarder brake). At that time, «HINO» had a broad program, consisting of 20 basic models, each of which hid a dozen options. On models for Japan since 1981 the first in practice
«HINO» diesel with a turbo-supercharging and intermediate cooling, automatic transmissions, a pneumatic suspension bracket and forward disk brakes was established.
In 1982, the company celebrated the production of a 1 millionth car. By the end of the decade, having produced 27942 trucks with a gross tonnage of more than 15 tons, HINO came in seventh in the
world. In the nineties, trucks HINO received more modern comfortable, safe and streamlined cabins and lightweight low-frame chassis, which allowed the maximum use of the permitted length of a
single car in the country of 12 meters. The new series of the middle class began to be called «Space Ranger».
It included 14 basic models, including on-board FC, FD, FE, GD, FJ (4 × 2), FT, FX, GX (4 × 4 ) «FG» and «GK» (6 × 4) with a carrying capacity of 4-11.5 tons and a total weight of 8.5-17.8 tons.
They were equipped with 4 and 6-cylinder diesel engines without a charge (4899 — 7961 cm3, 140-235 hp) and one version of an 8-liter engine with a turbocharger and intermediate cooling with a
power of 260 horsepower, 5 or 6- Th stepped gearboxes. A number of models were offered with pneumatic suspension and disc brakes with ABS.
In 1999, the new lightweight model «FB» was replaced by a new delivery range «Dutro» with a payload capacity of 2-4 tons, developed jointly with the firms «Toyota» and «Daihatsu». Cars with a
total mass of 4.5-7.5 tons were equipped with diesel engines with a capacity of 130-150 horsepower and a manual transmission. In 1992, the formation of the most complete heavy low-frame series
«Super Dolphin Profia» began. The basic steels were trucks and vans FH (4 × 2), FN, FP, FR, GN (6 × 2), FS and FQ (6 × 4) FW «(8 × 4) with a lifting capacity of 8.9-16.2 tons and at the same time
with a gross mass of 15.7-25.9 tons with engines with a capacity of 300-520 horsepower and a body capacity of up to 66 cubic meters.
The main novelties were variants of «Prophia» and «Profia Teravi» (Teravie) with less toxic motors with variable geometry of the inlet branch pipe of the turbocharger, a mechanical 7-step or
automatic 16-speed gearbox, the predominant use of a pneumatic suspension with electronic chassis level control, With short cabins with a berth over the driver’s seat. In 1999, a 13.7-ton truck,
the Profia Teravi FN, appeared with a long base, with its middle steering bridge moved to the middle of the cargo platform. The series «Super-Dolphin» also included mainline tractors «SH» and
«SS», as well as a 30-ton dump truck «WR».
The cars of this range are used as previous aspirated diesel engines (13267-25977 cm3, 270-480 hp), and new 6-cylinder 24-valve engines with high-pressure injection and turbocharged with
intercooling (10520-12882 cm3, 330 -400 hp), working with mechanical boxes with the number of gears 5-8. Some models are equipped with environmentally friendly engines that run on compressed
natural gas, ABS, electronic brake-force regulation on wheels, electromagnetic retarder brakes, air suspension of cabins and a radar safety device.
In 1996, the company «HINO» released its 2 millionth car. In Japan, it owns 8 plants with a staff of about 10 thousand people, including the largest robotic complex in Hamur near
Tokyo, where all units and parts for cars are manufactured. In addition, the company has several assembly plants in the US, Ireland, Thailand, Egypt, Malaysia, the Philippines. By the end of the
twentieth century, all of them produced annually 80-90 thousand trucks and buses, including machines with a gross mass of more than 6 tons, about 33 thousand pieces. In terms of production, the
company ranks 16th in the world and the third in Japan. HINO trucks are delivered to more than 100 countries. But not so long ago the concern decided to try its truck on Dakar.
Руководство по ремонту и ТО Hino Ranger 1989-2002 г.
Руководство по эксплуатации, техническому обслуживанию и ремонту Hino Ranger 1989-2002 годjd выпуска с дизельными двигателями.
- Автор: —
- Издательство: Легион-Автодата
- Год издания: —
- Страниц: 464
- Формат: —
- Размер: —
Скидки от справочной
При упоминании АСС вы можете получить скидки на запчасти и услуги
20:02 БронеКот: Если в новой редакции ПДД запретят кататься на моноколесе в нетрезвом виде, придётся его продать, потому что я в трезвом виде боюсь на нём кататься 18:20 LORD_75: БронеКот, Вовчик привет 16:21 БронеКот: LORD_75, Володя гамарджоба 09:46 LORD_75: jiu3a Женя привет!! 21:45 LORD_75: rutenii, БронеКот, 21:10 БронеКот: Если тараканы способны пережить атомную войну, то из чего же делают мелок «Машенька»? 22:19 БронеКот: rutenii, 29 в отпуск! 22:18 БронеКот: rutenii, Добрый вечер 22:08 БронеКот: Лайфхак: Безалкогольное пиво не будет таким противным, если в него добавить грамм 100 водки 21:34 БронеКот: legion4rever, Я и не могу, у меня аркебуза сломалась 08:26 legion4rever: БронеКот, не бузи:yes::yes::yes: 17:31 БронеКот: Если хочешь попасть в телевизор — не нужно далеко от него отходить, а то можешь не добросить 23:27 БронеКот: gilar, Всю ночь буду рыдать в подушку 23:23 gilar: всем привет- и пока, до встречи через неделю, работа зовет на подвиг трудовой, так что пропаду, не скучайте тут 22:13 БронеКот: Нeт такой идeальной бабы, кoторая ничего и никогдa бы не трeбовала от мужика. Не стрoйте иллюзий. Дaже резинoвую подкaчивать надо 09:41 gilar: LORD_75, 09:33 LORD_75: gilar, ivashka, Vester78 22:11 gilar: БронеКот, пожаргардизм?? 21:52 БронеКот: Большим скандалом закончился междyнардный хyдожественный конкyрс в Париже. Картина, признанная лyчшей, как выяснилось, оказалась планом эвакyации с выставки при пожаре 15:03 gilar: БронеКот, ага, у меня есть только второй том мертвых душ-а вот кина нет) так что я в пролете 14:43 БронеКот: gilar, Если у тебя на харде завалялся-ты миллиардер 14:41 БронеКот: gilar, Он был… знаменитый комик уничтожил его сам. Он сжег пленку, чтобы уменьшить таким образом сумму налогов. Копий фильма до настоящего времени не обнаружен 14:34 gilar: БронеКот, ссылку в студию 14:29 БронеКот: gilar, Был такой фильм 07:07 gilar: БронеКот, нет такого фильма у Чарли)) есть У моря, есть — Женщина) а микса нема)) 06:23 mdanet: А кто-нибудь заметил, что шапка сайта где летняя, где осенняя? gilar, 22:56 БронеКот: gilar, А фильм «Женщина у моря» Чарли Чаплина 22:24 gilar: БронеКот, не актуально, уже надо на Марсе 21:48 БронеКот: rutenii, Держу пари что он не осилит 21:28 БронеКот: gilar, Давай ретро «Первые люди на Луне» (The First Men in the Moon, 1919) Экранизация романа Герберта Уэллса, поставленная Брюсом Гордоном и Джеком Ли. 19:28 БронеКот: Уряяяя!!!! Я поймал свой хвост!!! 13:27 gilar: black_smoke, авария полстраны накрылось медным тазом-не везде, но мне вот повезло 12:35 black_smoke: gilar, привет.хз у меня ростел работает 5л без нареканий))) 09:59 gilar: БронеКот, до сих пор джопа-ничего не работает((( Только зарегистрированные могу писать в чате! |
|
|