Скачать руководство nuendo

Руководство пользователя

Значок «ноутбук» Версия WebHelp

EnglishDeutschFrançaisItalianoEspañol日本語русский

Значок «файл» Версия PDF

EnglishDeutschFrançaisItalianoEspañol日本語русский

Макет партитуры и печать

Значок «ноутбук» Версия WebHelp

EnglishDeutschFrançaisItalianoEspañol日本語русский

Значок «файл» Версия PDF

EnglishDeutschFrançaisItalianoEspañol日本語русский

Справка по плагинам

Значок «ноутбук» Версия WebHelp

EnglishDeutschFrançaisItalianoEspañol日本語русский

Значок «файл» Версия PDF

EnglishDeutschFrançaisItalianoEspañol日本語русский

Remote Control Devices

Значок «файл» Версия PDF

English

MIDI устройства

Значок «файл» Версия PDF

EnglishDeutschFrançaisItalianoEspañol日本語

Groove Agent SE

Значок «ноутбук» Версия WebHelp

EnglishDeutschFrançais日本語

Значок «файл» Версия PDF

EnglishDeutschFrançais日本語

HALion Sonic SE

Значок «ноутбук» Версия WebHelp

EnglishDeutschFrançais日本語

Значок «файл» Версия PDF

EnglishDeutschFrançais日本語

SpectraLayers One 7

Значок «ноутбук» Версия WebHelp

English

Значок «файл» Версия PDF

English

Retrologue 2

Значок «ноутбук» Версия WebHelp

EnglishDeutschFrançaisItalianoEspañol日本語

Значок «файл» Версия PDF

EnglishDeutschFrançaisItalianoEspañol日本語

Steinberg Library Manager

Значок «ноутбук» Версия WebHelp

EnglishDeutschFrançais日本語

Значок «файл» Версия PDF

EnglishDeutschFrançais日本語

Immerse with VST AmbiDecoder

Значок «файл» Версия PDF

English

Значок «шеврон слева»
Nuendo

1026585142

Эта книга посвящена двум популярным программным продуктам Cubase 5 и Nuendo 4.

Материал в ней представлен таким образом, чтобы читатель смог само% стоятельно овладеть всеми основными приемами работы в этих программах. Авторы учитывали особенности читателей – музыкантов, которые, в своем большинстве, являются гуманитариями. Поэтому изложение мате% риала дано максимально понятно, без углубления в технические проблемы, не относящиеся к задаче создания музыки на компьютере.

Отличие этой книги в том, что на сегодняшнем рынке она является наиболее полным руководством по программам Cubase 5 и Nuendo 4 и, что крайне важно, помогает овладеть практическими навыками работы в этих программах как начинающим пользователям, так и показывает новые пути совершенствования продвинутым пользователям.

К книге прилагается DVD%ROM, содержащий видеоуроки к каждой гла% ве в формате Flash, файлы проектов, а также звуковые файлы примеров ис% пользования Cubase и Nuendo и популярных плагинов и VSTi.

Введение

Прошли времена, когда персональный компьютер считался непригодным для занятий музыкой. Со времени появления первой версии секвенсора Steinberg Cubase виртуальные аудио и MIDI технологии произвели огромный скачок в своем раз% витии. В пятой версии Cubase и четвертой версии Nuendo уровень звуковых технологий вырос еще «на один этаж». Несмотря на внешнее сходство с предыдущими версиями, в новых релизах программ появилось много нового и полезного.

Авторы этой книги с первой версии программы Nuendo были уверены, что у этого продукта большое будущее. Именно этим объясняется такая «верность» программе Nuendo – мы были первыми, кто начал писать статьи и книги про Steinberg Nuendo и на протяжении десятилетия остаемся единственными авторами в России по этому продукту.

Полный редизайн интерфейса дал программе Cubase второе рождение. На замену Cubase VST пришла программа Cubase SX. И с этого момента программы Nuendo и Cubase стали братьями близнецами. Следующее – третье – преобразование Cubase пережил в версии Cubase 4.

В этой книге речь пойдет о последней – пятой – версии Cubase и четвертой версии Nuendo. Для облегчения восприятия сложного материала в книге предлагается много практикумов, в которых дана простая последовательность действий для выполнения необходимых операций, много полезных рекомендаций, советов в стиле «просто и удобно».

Кому адресована эта книга

В первую очередь книга адресована тем музыкантам – любителям и профессионалам – которые решили организовать свою студию: дома или в специальном помещении.

В домашней студии вы можете заниматься музыкой к фильмам, озвучивать видео, писать музыку, делать ремиксы, записывать музыкантов в студии – и для всего этого в книге дано много полезной информации.

О чем мы не пишем

Уже около 10 лет не утихают споры о том, какая программа лучше со звуковой точки зрения. В рунете до сих пор тлеют горячие точки «религиозно софтверных войн» во имя достоинств различных программ, по принципу «что круче»: лоджик – кубейз – фрукты и т.д. и т.п. В российских музыкальных форумах прослеживаются две четкие тенденции: активное неуважение к чужому труду и приоритет технических проблем над музыкальными. Создается такое впечатление, что с музыкой то все в порядке, важнее всего проблемы с драйверами, «железом» и «сведением/мастерингом».

Когда-то авторов также захватила волна тестов и сравнений. Как нам кажется, предложенный в этой книге простой тест должен примирить спорящие стороны, поскольку способен наглядно показать результаты, которые до сих пор можно было сравнивать только по субъективным ощущениям.

Стремление к совершенству – поиск идеальной музыкальной программы – часто уходит корнями в психологические проблемы, маскирует творческие неудачи. Ведь намного проще обвинять «нечто» – в данном случае программу, чем признать недостаток таланта или смириться с хроническим неуспехом у аудитории.

В компьютерно музыкальных кругах бытует устойчивый миф о том, что музыка обречена на провал, если она не звучит также, как на коммерческом CD.

Если вдуматься, то становится понятно, что это не так. Даже в нашей стране есть успешные примеры раскрутки музыкантов через интернет с помощью самодельных видеоклипов, снятых любительской видеокамерой. Как правило, в таких клипах качество звуковой дорожки вполне соответствует видеоряду.

Мы считаем, что не стоит тратить время и силы впустую – измерять успех в количестве бит аудиоядра. Не следует стремиться в звучании к некоему навязанному стандарту. Музыканту не нужно предавать свою мечту – необходимо помнить, каково было первое и истинное желание при занятиях музыкой на компьютере: создавать музыку и получать от этого удовольствие. А слушателю в mp3-плеере, в конечном итоге абсолютно все равно, сколько бит в аудиоядре DAW.

Производство музыкального продукта дело не простое. Нужно не только сочинить музыку, но и исполнить, записать, аранжировать и т.д. Прежде чем меряться силами с профессиональными студиями, целесообразнее изучить спрос, выделить главное на пути к успеху и постараться для себя ответить на вопросы:

Что важнее для успеха трека: идея, исполнение, аранжировка, сведение, мастеринг?
Насколько успех трека на самом деле зависит от сведения и мастеринга?
Как влияет на успех трека музыкальная программа, в которой делался трек?

В заключении выразим надежду на прогрессивное развитие отечественного рынка. Вполне возможно, что переход нашей страны к инновационной экономике, даст результаты и в области программного обеспечения. И вполне может случиться так, что следующие книги мы будем писать уже про отечественные программные продукты, конкурирующие с продукцией Steinberg.

  1. Manuals
  2. Brands
  3. Steinberg Manuals
  4. Recording Equipment
  5. NUENDO 2
  6. User manual
  • Bookmarks

Quick Links

Using Nuendo with DSP Factory

loading

Related Manuals for Steinberg NUENDO 2

Summary of Contents for Steinberg NUENDO 2

  • Page 1
    Using Nuendo with DSP Factory…
  • Page 2
    The information in this document is subject to change without notice and does not rep- resent a commitment on the part of Steinberg Media Technologies GmbH. The software described by this document is subject to a License Agreement and may not be copied to other media except as specifically allowed in the License Agreement.
  • Page 3
    Introduction The Yamaha DSP Factory is an audio hardware system for professional digital multitrack recording and mixing on personal computers. The core of this system is the DS2416 Digital Mixing Card, a PCI-bus audio card with professional specifications, extensive mixing capabilities and on-board EQ, dynamics and effects.
  • Page 4
    Setting up Nuendo for use with DSP Factory ❐ Again, this assumes that you have installed the DSP Factory hardware ac- cording to the instructions in the supplied manual, and tested that it runs properly under Windows. Also, please note that the DSP Factory windows require a screen resolution of at least 1024 x 768 to be fully viewable.
  • Page 5
    Routing Audio between VST and the DSP Factory Audio routing with the DSP Factory is extremely flexible, allowing you to connect channels, aux sends and buses to various physical outputs and inputs. This is done in the special DSP Factory windows, as de- scribed on page 13.
  • Page 6: Outputs Tab

    Assigning Output Buses 1. Pull down the Devices menu, select VST Connections and open the Outputs tab. Repeat steps 3-7 of the description above until eight busses are shown in the Mixer. 2. Make sure that each bus is assigned to the desired DS2416 PCI Out. ❐…

  • Page 7
    Selecting Inputs and Outputs for the Audio Channels This description assumes that you have set the number of mono and Stereo audio Tracks so that it corresponds with the number of output bus channels (16 if you have one DS2416 card installed). It also as- sumes that you want each audio channel in Nuendo assigned to a separate mixer channel strip in the DS2416 console.
  • Page 8
    The Default Signal Routing This section describes how signals are routed by default, when you first start using the DS2416 card with Nuendo. If you wish you can change the signal routing, as described on page 34. However, this default routing allows you to perform basic playback and recording, and to use the built-in effects without having to change the routing.
  • Page 9
    The Default Routing of signals from Nuendo to DS2416 There are sixteen separate “lines” from Nuendo to the DS2416. In VST, these appear as Output Buses (see page 6). In the DSP Factory Input Console window, the “lines” from Nuendo are by default connected to DS channel 1 to 16, as follows: VST Output (and default Output Bus) DS2416 Channel DS2416 #1 PCI 1/2…
  • Page 10
    The Default Routing of signals from DS2416 into Nuendo There are eight separate “lines” from the DS2416 card into Nuendo. In Nuendo, these correspond to the four Audio Input pairs (see page In the DSP Factory Input Console window, the default configuration uses the eight bus sends to route signals from the audio card into VST (for recording).
  • Page 11
    Physical Inputs and Outputs By default, the physical inputs and outputs of the DSP Factory system are connected to the DS channels in the following way: Inputs Physical Input DS Channel DS2416 Analog In Left DS2416 Analog In Right DS2416 Digital In Left DS2416 Digital In Right Outputs Bus/Send in the…
  • Page 12
    The On-Board Effects The DS2416 card carries two powerful effect processors, which can easily be accessed with the default routing: • Signals are routed to the effects using Aux Send 5 (FX Unit 1) and Aux Send 6 (FX Unit 2). The effect inputs are in mono.
  • Page 13
    Opening the DSP Factory Windows When Nuendo detects one or more DS2416 cards, special “DSP Factory” menu items are added to the Devices menu. These are the DSP Factory windows. Below follows a brief description of each window. For detailed infor- mation, click on the page number links.
  • Page 14
    The Input Console window The Input Console window is the main DSP Factory window. If you view the DSP Factory as an external digital mixer, feeding and receiv- ing audio signals to and from Nuendo, this window is the mixer panel. ❐…
  • Page 15: Channel Strip

    The Upper Display 1. Locate the dividing line between the Upper and Lower display for the channel strip. 2. Point at the small triangle pointing upward, and press the mouse but- ton. A pop-up menu appears with the five modes for the Upper display. 3.

  • Page 16
    Channel Controls in the Lower Display Aux Send On/Off buttons Bus On/Off buttons Pan Control Stereo link switch Level Display Level Fader Level Meter Fader Setting Channel Solo Channel Mute Input Selector Stereo Mix on/off switch The Lower Display in “Bus Assign”, “Aux Assign” and “Narrow” modes. –…
  • Page 17
    Control Explanation Pan Control Sets the stereo position of the channel. This is used when you are as- signing channels to the buses (when the Bus Sends are in “Post Pan” mode — see below). Stereo link When this is activated (when the green arrow is lit), the two channels switch in an odd-even pair are linked.
  • Page 18
    About the FX Return Channels The channels labeled “1” — “4” to the right in the Input Console window, are by default used as stereo effect returns for the on-board effect units. FX Return channels 1 and 2 control the return level from FX Unit 1, and FX Return channels 3 and 4 control the return level from FX Unit 2.
  • Page 19
    Channel Controls in the Upper Display The Upper display in “Aux Send”, “Dynamics”, “Bus Send” and “EQ” modes. EQ Mode When EQ Mode is selected for the Upper Display, you have access to a four band parametric equalizer. Each EQ band has the following pa- rameters: Bypass Bypass-switch for the band.
  • Page 20
    Selecting High/Low Pass or Shelving EQ types Normally, all four EQ bands are of the regular full parametric type, but you can switch the High and Low bands to Shelving or High/Low Pass Filter mode: • To select High/Low Shelving mode for the High or Low EQ band, turn the Q knob fully to the right.
  • Page 21
    Dynamics Mode When Dynamics Mode is selected for the Upper Display, you have ac- cess to a complete multi-mode Dynamics processor for the channel. You use the Type pop-up menu (right above the “Parameters” label) to select which type of dynamics processing to use: Type Description Comp…
  • Page 22
    Depending on which Dynamics Type you have selected, there are different parameters available. However, some general controls are available in all modes: Key-In pop-up menu In pop-up menu ON button Click this to activate the Dynamics processor for the channel. LINK button When this is activated, the dynamics processing is linked for the two channels in an odd-even pair.
  • Page 23
    In the lower half of the Dynamics panel, you will find the actual controls: Parameter Description Threshold Determines the threshold level at which the dynamics processor is “trig- gered”. Whether signal levels above or below this level will trigger the processing, depends on the selected dynamics type.
  • Page 24
    Bus Send Mode ❐ The Bus Sends are always post-fader. This means that in many cases (e.g. when using the buses for recording into Nuendo) there is no need to ad- just the individual bus send levels — you only need to activate the desired buses in the Lower display (Bus Assign mode) and set the recording level using the faders.
  • Page 25
    Aux Send Mode In this mode you can view and control the six Aux Sends for the chan- nel. For each send there is a level control with a numeric display showing the current setting, an on/off switch (mirrored in the Lower display in Aux Assign mode) and a Post-fader switch.
  • Page 26
    The Stereo Mix Section To the right in the Input Console window you will find the Stereo Mix section. This differs slightly from the regular channel strips: Lower Display In the Stereo Mix section, there are no different modes for the Lower display.
  • Page 27
    The Common Panel To the left of the channel strips you will find a section with common controls: Control Description Meter Post Determines which signal the level meters button should show: When the button is acti- vated, the meters will show the levels post-fader.
  • Page 28
    The Bus/Aux Console This window contains master level controls for the eight buses and six Aux sends, together with level meters and numerical level indicators. There are also Mute buttons for each bus/send. • The options for slow/fast metering and Peak Hold in the Input Console window affects the meters and indicators in the Bus/Aux Console as well.
  • Page 29
    The Channel Overview This window allows you to view and access all controls at the same time for a single channel. You select which channel to view by using the Channel Selection pop-up menu in the upper left corner. The controls in the Channel Overview are the same as in the Input Console window, with the addition of the following parameters: Attenuator Allows you to adjust the input signal gain, with a range of -96 to +12 dB.
  • Page 30
    The FX Editor This window allows you to select effect types and make settings for the two on-board effect units (labelled “FX Unit 1” and “FX Unit 2”). The window can be opened either from the Devices menu, or by click- ing the FX Show button in the Input Console window.
  • Page 31
    Depending on the selected effect type, various parameters are dis- played in the window. You can edit these freely but your changes are lost when you select another effect type. For detailed descriptions of the effect types and parameters, see the DSP Factory documentation. •…
  • Page 32
    Output Routing section Each bus or send can be routed to any output or any combination of outputs. However, it is not possible to route several different buses to the same output. In the Routing window, the output pairs are listed to the left: Output Description DS2416…
  • Page 33: Wordclock Settings

    Wordclock Settings The right half of the Routing window contains wordclock settings. These are used to determine which sample rate should be used for the audio playback and recording. Use the buttons to select one of the following options: Option Description Int 44.1 kHz The internal clock is used, with a sample rate of 44.1 kHz.

  • Page 34
    Changing the Input Routing With the default routing of physical Inputs (see page 11), you only have access to the analog and digital inputs on the actual DS2416 card, not to any inputs on additional input/output units. If you have one or two in- put/output units installed, you may want to connect the inputs on these units to DS channels that normally take their input from Nuendo.
  • Page 35
    Channel Input Options VST 1 IOB2-1 VST 2 IOB2-2 VST 3 IOB2-3 VST 4 IOB2-4 VST 5 IOB2-5 VST 6 IOB2-6 VST 7 IOB2-7 VST 8 IOB2-8 VST 9 IOB1-1 SUB 1 IOA2-1 VST 10 IOB1-2 SUB 2 IOA2-2 VST 11 IOB1-3 SUB 3 IOA2-3…
  • Page 36
    Changing the Output Routing It is possible to route each bus or send (except Aux 5-6) to any output or any combination of outputs. However, it is not possible to route several different buses to the same output. Output routing is done in the Routing window: 1.
  • Page 37
    3. Pull down the pop-up menu next to the output and select the desired Aux or Bus Send pair. ❐ Even though the Aux Sends are selected in pairs, it is not possible to use them as “stereo sends”, since the pan setting of the channel is not taken into account.
  • Page 38
    Single-Track Recording Recording a single mono or stereo Track in Nuendo with the DSP Factory is easily done, using the default signal routing: Recording a Mono Track ❐ In this section we assume that you are recording a signal connected to one of the analog or digital inputs on the DS2416 card, and that you are monitoring using the analog or digital outputs on the card.
  • Page 39
    10.Make sure the Post Pan button is deactivated, activate the Bus Send and turn its send level knob fully up. ❐ Make sure this Bus Send is deactivated for all other DS Channels, to avoid leakage or re-recording background Tracks! 11.Open the Bus/Aux Console window and check the level for the acti- vated Bus (in our example, Bus 1).
  • Page 40
    6. Make sure the Meter “Post” button is deactivated in the common panel in the Input Console window. This will make the channel level meters show the input level, pre-fader. 7. Open the Channel Overview window and select one of the channels in the stereo pair.
  • Page 41: Recording With Effects

    Recording with Effects If you like to add effects to the signal you are recording, proceed as follows: 1. Set up the controls as described above (for mono or stereo recording). 2. Activate Aux Sends 5 and/or 6 for the input channel(s), and set their send level knobs to medium values.

  • Page 42: Multi-Track Recording

    Multi-Track Recording The DSP Factory system makes it possible to record up to eight sep- arate audio Tracks at the same time (in a setup with one DS2416 card). Proceed as follows: ❐ In this section we assume that you have at least one additional input/out- put unit installed, and that you are recording mono signals from several different inputs at the same time, while monitoring through the analog or digital outputs on the card.

  • Page 43
    6. Rehearse the recording and adjust the sound (using Dynamics and/or EQ). 7. Activate recording in Nuendo. Mixing down to a Stereo Output Once you have finished a piece of music, you may want to mix it down to an external two track recorder (DAT, MD, tape, etc). This example describes how to mix down sixteen separate VST audio channels to stereo, adding the on-board effects, one external effect unit and the stereo output of a MIDI instrument.
  • Page 44
    2. In Nuendo, you should route mono channels (in pairs) to the same Out- put Bus, and pan them fully left/right. In other words, if you have six mono Tracks, these should be routed to three separate Output Buses. This panning is only done to separate the channels, by directing them to separate sides of one stereo Output Bus.
  • Page 45
    10.Make effect settings for the internal and external effects, and adjust the effect return channels. 11.Put your two track recorder in “Record-stand by” mode or similar, so that you can check the input levels. ❐ A word of caution: Most digital recorders automatically switch to the cor- rect sample rate when recording, but there may be cases when you need to adjust this manually.
  • Page 46
    Mixing down to a new Track in Nuendo An alternative to mixing down to a separate two track recorder is to mix down to a new audio file. If you were using Nuendo alone, you would use the Export Audio Mixdown feature for this, but this cannot include the DSP Factory mixing and effects (since the DS2416 card actually is an external mixer — albeit within your computer).
  • Page 47
    Working with two DS2416 Cards If you have two DS2416 cards installed, these can be connected using the SI/SO (Serial In/Out) connections on the cards, giving you access to integrated 48-channel mixing with 4 separate on-board FX units. 1. Use the supplied serial cables to connect the SO output on card A to the SI input on card B, and vice versa.
  • Page 48
    Routing With two DS2416 cards, the signal routing has the following properties: • There are 32 separate “lines” from Nuendo to the DSP Factory (sixteen stereo Output Buses). By default, VST 1 to 16 are assigned as inputs to DS Channels 1 to 16, and VST 17 to 32 are assigned as inputs to DS Channels 21 to 36.
  • Page 49
    Effects When you have two DS2416 cards installed, the Aux 3-4 Sends will automatically be routed to the FX Unit on the Master card. All DS channels (regardless of which card they “belong to”) can access all four FX units. In the FX Editor, there will be four options on the “FX Unit”…
  • Page 50
    Remote Controlling the DSP Factory Mixer It is possible to use a Yamaha 01V digital mixer to remote control the DSP Factory mixer in Nuendo. Setting Up ❐ Make sure to read the chapter about Remote Control in the Operation Manual as well, for general information about remote control in Nuendo.
  • Page 51
    About the Layouts As when you are using the 01V to control the VST mixer parameters, there are two different “Layouts” for controlling the DSP Factory Mixer in Nuendo (there are two Layouts for controlling the VST Mixer, as de- scribed in the Operation Manual).
  • Page 52
    Layout 2 Channels in 01V DS-Channels in Nuendo DSP Factory Mixer 1 to 4 17 to 20 Stereo Master Stereo Mix Return 1 FX Return 1 (activate the Stereo Link for FX Return channel 1 to control FX Return channels 1 and 2 simultaneously) Return 2 FX Return 3 (activate the Stereo Link for FX Return channel 3 to control FX Return channels 3 and 4 simultaneously)
  • Page 53
    Index – 53 –…
  • Page 54
    ASIO Drivers Effects Attenuator Default Routing Aux Assign Mode Return Channels Controls Sends Selecting Settings Aux Send Mode With Two Cards Controls EQ Mode Selecting Controls AX44 Audio Expansion Units Selecting Shelving/HPF/LPF Bus Assign Mode Controls Fader Selecting FX Editor Bus Send Mode FX Return Channels Controls…
  • Page 55
    Narrow mode Sample Rate Solo Stereo link Stereo Mix Output Buses (Nuendo) Stereo Mix on/off Output Routing SUB Inputs Outputs SW1000XG Card Default Routing Physical Routing Wordclock Peak Hold Yamaha DS2416 Drivers Phase Invert Recording Mono Multi-Track Stereo With Effects Remote Control Remote Control (01V) Routing…

Самоучитель Nuendo 3 руководство: для новичков и музыкантов, обучение nuendo учебник по музыкальной виртуальной студии.

Виртуальная музыкальная студия.

  • 1.Виртуальная лаборатория звука
  • 2.Настройка программы
  • 3.Команда Device Setup
  • 4.Настройка AUDIO
  • 5.Настройка MIDI
  • 6.Окно VST Master Setup
  • 7.Окно Plug-in Information
  • 8.Форматы файлов программы
  • 9.Мультитрек Nuendo
Самоучитель руководство по студии Nuendo

Интерфейс программы Nuendo

  • 10.Создание проекта
  • 11.Структура рабочей папки проекта
  • 12.Настройка окно Project Setup
  • 13.Элементы управления N.Project
  • 14.Типы виртуальных треков
  • 15.Контекстное меню треков
  • 16.Программир «горячих» клавиш
  • 17.Доп. настройки (Preferences)
  • 18.Окна Marker, Browse Project, Pool
  • 19.Панель Transport
  • 20.Запись AUDIO
  • 21.Выбор формата звукового файла
  • 22.Конфигурирование VST-входов
  • 23.Мониторинг
  • 24.Запись (Track after track)
  • 25.Параллельная многоканальная запись
  • 26.Недеструктивное редактирование

Редактирование виртуального объекта.

  • 27.Манипуляторы
  • 28.Деструктивный и виртуальный фейды
  • 29.Режимы недестр.редактирования
  • 30.Операции с объектами
  • 31.Привязка к тактовой сетке (Snap)
  • 32.Операции с диапазонами
  • 33.Контейнер» Audio Part
  • 34.Редактор Audio Part Editor
  • 35.Редактор Sample Editor
  • 36.Интерфейс редактора Sample Editor
  • 37.Недестр.редактир.в Sample Editor
  • 38.Недестр.редактиров.в окне Pool
  • 39.Виртуальный микшер
  • 40.Маршрутизация в Nuendo (Bus System)
  • 41.Панель VST Channel Settings
  • 42.Common Panel
  • 43.Channel strip
  • 44.Channel Inserts
  • 45.Channel Sends
  • 46.Маршрутизация группового канала

Equalizer section — эквалайзер.

  • 47.Интерфейс эквалайзера

Работа с функцией plug-ins

  • 49.Качество цифровой обработки
  • 50.Задержка сигнала в plug-ins
  • 51.Сохр.настроек подключаемого модуля
  • 52.Сохранение настроек VST-микшера
  • 53.Surround в Nuendo
  • 54.Конфигурирование Output Bus
  • 55.Surround-панорамирование
  • 56.Mаршрутизации многоканального звука
  • 57.Панель VST Master Effects
  • 58.Подключение двухканальных модулей
  • 59.Использование матричного кодирования
  • 60.Автоматизация в Nuendo
  • 61.Живая» запись автоматизации

Графическое авто редактирование.

  • 62.Графический ввод
  • 63.Редактирование автоматизации
  • 64.Автоматизация plug-ins
  • 65.Многослойное дестр.редактирование
  • 66.Audio Processing
  • 67.Конвертирование в 32 Bit Float
  • 68.История редактирования
  • 69.Склеивание» слоев (Freeze Edits)
  • 70.Pедактирование (Shared Copies)
  • 71.Окно Process Plug-in
  • 72.Редактирование в окне Pool

Сведение и мастеринг в Nuendo.

  • 73.Промежуточное сведение
  • 74.Cведение в Surround-проекте
  • 75.Модуль NuendoDither
  • 76.Временное промежуточное сведение
  • 77.Финальное сведение
  • 78.Моделирование естествен. реверберации
  • 79.Мастеринг с iZotope Ozone
  • 80.Oбработка объектов plug-in iZotope Ozone
  • 81.VST-инструменты
  • 82.Входы и выходы VST-инструмента
  • 83.Порядок запуска приложений и маршрутизация
  • Nuendo и Reason: совместное использование
  • Nuendo и Cubase: совместное использование.

Виртуальная музыкальная студия Nuendo

Copyright ProdavezSira © 2012

Создание компьютерной музыки в FL Studio, Nuendo, Cubase.
Самоучитель nuendo руководство начинающим музыкантам, обучение и учебник в картинках!
Создание композиций в виртуальных студиях и презентаций из цифровых фото с электронной музыкой.

Форма входа

Статистика

Онлайн всего: 1

Гостей: 1

Пользователей: 0

Приветствую Вас, Гость · RSS 19.05.2023, 17:03


Nuendo 3 manual 01 — Мануал на русском

[
· Скачать удаленно (12.7 Мб)
]
16.10.2008, 15:09
Мануал для парограммы Nuendo 3
уроки по nuendo 3
Язык: Русский

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Категория: Мануалы / Учебники | Добавил: muzoft

Просмотров: 10853 | Загрузок: 3678
| Комментарии: 10
| Рейтинг: 2.0/4
Всего комментариев: 10

Порядок вывода комментариев:

10

Kydrilya

 
(14.06.2010 08:44)



0

УРААААААААА!!!!!!!!!
Спасибо:)

9

Smoke Def

 
(11.05.2010 13:39)



0

Молодчик!)

8

sharros76

 
(29.01.2010 21:40)



0

спасибо за помощь

7

Сергей

 
(27.11.2009 00:32)



0

Спасибо! Это то, что надо! А ещё есть немного уроков по nuendo в Тон-вагоне! Ребята, вам бы подружиться и сотрудничать. Было бы круто!!!
http://tonvagon.ru/lessons.htm

6

RS

 
(08.10.2009 19:12)



0

Большое спасибо за труд!

5

Vasia

 
(30.09.2009 23:31)



0

Качаю уже, спасибо!

4

yarik_ya

 
(15.09.2009 13:41)



0

spasibo

3

Crush

 
(28.07.2009 09:41)



0

Спасибо за мануал!!!

2

Mr.nOd

 
(29.04.2009 01:02)



0

Balshoe spasibo davno iskal etot uchebnik

1

Frops

 
(06.03.2009 16:19)



0

Огромное спасибо!!!

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Акпп вольво хс90 мануал
  • Руководство проведением конкурса
  • Квертицин инструкция по применению цена отзывы аналоги
  • Свечи залаин цена инструкция по применению при беременности
  • Вакцина против брюшного тифа инструкция по применению